ساماندهی 104 پایگاه سلامت طرح شهید سلیمانی در اراک
کد خبر: 3941106
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱

ساماندهی 104 پایگاه سلامت طرح شهید سلیمانی در اراک

فرمانده سپاه ناحیه اراک از ساماندهی بیش از 104 پایگاه سلامت در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی سپاه ناحیه اراک، سرهنگ محمد مهجوری، فرمانده سپاه ناحیه اراک، امروز، 24 آذر ماه در تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای طرح جهادی و سلامت شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر بهره‌گیری بیشتر از نیروهای بسیجی و مردمی برای ریشه‌کن کردن بیماری کرونا و کاهش آسیب‌ها و با دستور فرمانده کل سپاه طرح مشترک جهادی و سلامت شهید حاج قاسم سلیمانی در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین محورهای طرح جهادی و سلامت شهید حاج قاسم سلیمانی استفاده و مشارکت عمومی مردم با رویکرد مسجد و محله محوری است که این امر می‌تواند در ریشه‌کَن کردن بیماری بسیار اثر گذار باشد. چراکه خدمات بهداشتی و حمایتی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به محلات و خانه‌ها انتقال پیدا می‌کند.

مهجوری اضافه کرد: در همین راستا بیش از 104 پایگاه سلامت در شهرستان اراک برای اجرای طرح شهید سلیمانی سازماندهی شده‌اند که این پایگاه‌ها در قالب تیم‌های حمایتی، نظارتی و مراقبتی نقش آفرین هستند، این تعداد با توجه به اعلام نیاز مرکز بهداشت شهرستان بوده و این آمادگی وجود دارد که به هر میزانی که نیاز باشد آنان را تأمین کنیم. همچنین تاکنون 300 کارت برای بسیجیان آموزش دیده تهیه شده که با توجه به ادامه دار بودن آموزش تخصصی بسیجیان این تعداد بیشتر خواهد شد.

وی بیان کرد: هم اکنون غربالگری سلامت در سطح شهر اراک به شکل تلفنی و حضوری در حال انجام است و خوشبختانه در سطح شهر اراک با وجود مشارکت مردم و نقش آفرینی کادر بهداشت و درمان و بسیجیان به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کرده‌ایم و امیدواریم این موفقیت‌ها تا پایان ریشه کن کردن بیماری ادامه‌دار باشد.

مهجوری تصریح کرد: یکی از مسائل مهمی که در طرح شهید سلیمانی دنبال می‌شود ادامه نهضت کمک‌های مؤمنانه است که در قالب تیم‌های حمایتی و به شکل محله محور دنبال می‌شود که بسیج سپاه ناحیه اراک با برنامه‌ریزی‌های لازم قصد دارد ماهیانه رزمایشی در این خصوص انجام دهد و بسته‌های کمک مؤمنانه را دراختیار نیازمندان قرار دهد.

وی افزود: در همین راستا با توجه به اینکه در آستانه ولادت با سعادت حضرت زینب(س) هستیم برنامه ریزی لازم برای برگزاری رزمایش کمک مومنانه در مصلی اراک انجام شده که دراین رزمایش بیش از 4 هزار 200 بسته معیشتی در اختیار نیازمندان در سطح شهر اراک قرار می‌گیرد. همچنین به مناسبت شب یلدا 4 هزار بسته غذایی شامل میوه و آجیل در مناطق حاشیه‌نشین شهر توزیع خواهد شد.

این مقام مسئول در پایان اظهار کرد: تاکنون بیش از 67 هزار بسته معیشتی در شهر اراک توزیع شده و با توجه به آسیب‌هایی که کرونا به برخی از خانواده‌ها وارد کرده این اقدام خداپسندانه باید استمرار داشته باشد. لذا از تمامی خیرین و مردم جهت توزیع هرچه بیشتر کمک‌های مؤمنانه دعوت می‌شود.

انتهای پیام
captcha