شب یلدا شب خدمت به کادر درمان است
کد خبر: 3941382
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۲

شب یلدا شب خدمت به کادر درمان است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به نزدیک بودن شب یلدا، اظهار کرد: نگرانی‌هایی در مورد شب یلدا وجود دارد و امروز ملت ایران باید یلدای خود را با خدمت به دیگران و همنوعان به‌ویژه کادر درمان سپری کنند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، عصر روز گذشته، 25 آذر ماه در مراسم رزمایش مؤمنانه در مصلای بیت‌المقدس اراک  با تقدیر از عموم مردم جهت شرکت در طرح مواسات و لبیک به فرمان رهبری، اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی و هدایت‌های مقام معظم رهبری شاهد همدلی، همیاری و کمک مؤمنانه در سراسر ایران هستیم.

وی با تأکید براینکه به کارگیری همت‌های بلند و اراده‌های پولادین در 40 ساله انقلاب راهگشا و مشکل‌گشا بوده است، تصریح کرد: با شیوع کرونا و افزایش بیماری مشکلات و آسیب‌هایی به برخی وارد شد و بی‌شک با به کار گیری همت‌های بلند می‌توان آنها را برطرف کرد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی از دعا به عنوان حلّال مشکلات و سرمایه ارزشمند یاد کرد و افزود: امروز دعا در کنار کار علمی و پژوهشی برای رسیدن به یک راهکار و تهیه واکسن مؤثر است که باید از سوی محققان و جوانان با غیرت ایرانی تهیه شود. توجه به معنویت در طول انقلاب اسلامی همواره در رفع تهدیدها و ایجاد فرصت‌ها شده و امروز در برابر مشکلات باید دعا به عنوان رمز گشایش مشکلات مورد استفاده قرار گیرد.

وی عنصر معنویت را وجه‌تمایز جامعه ایرانی انقلابی ایران با سایر کشورها دانست و افزود: بسیار ضروری است نسبت به این امر مهم توجه ویژه شود، مردم ایران به دلیل پایبندی به اصول دینی تمام‌قد برابر دشمن ایستادند و به واسطه داشتن ظرفیت‌های متعدد کشور را به سمت پویایی هدایت می‌کنند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: شرایط امروز استان مرکزی در مقابله با بیماری کرونا به طور نسبی مطلوب است و مرحله سوم کمک مؤمنانه جهت رفع نیازمندی و رفع مشکلات آسیب دیدگان ناشی از کرونا و ... با برنامه‌ریزی توزیع 100هزار بسته تا ماه مباک رمضان در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول با اشاره به نزدیک بودن شب یلدا، ادامه داد: نگرانی‌هایی در مورد شب یلدا وجود دارد و امروز ملت ایران باید یلدای خود را با خدمت به دیگران و همنوعان به‌ویژه کادر درمان سپری کنند. ملت ایران در مناسبت‌های مختلف به طور عملیاتی نشان دادند در کمک مؤمنانه همواره پیشتاز و پیشگام هستند و از یکدیگر سبقت می‌گیرند و یلدای امسال نیز بهتر است خدمت به یکدیگر و حفظ سلامتی خود و دیگران را مورد توجه قرار دهند.

توزیع 67 هزار بسته معیشتی در اراک

محمد مهجوری، فرمانده سپاه ناحیه اراک، نیز در این مراسم گفت: این رزمایش به مناسبت  ولادت حضرت زینب(س) برگزار می‌شود که 15 هزار سبد معیشتی به ارزش 6 میلیارد تومان (هر سبد 400 هزار تومان) اهدایی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با مشارکت 140 گروه جهادی بسیج سازندگی در استان مرکزی توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: در این مرحله افراد کرونا مثبت نیازمند و تحت پوشش قرارگاه شهید سلیمانی و خانواده زندانیان در اولویت دریافت سبدها قرار دارند. از این تعداد 4 هزار 500 بسته در سطح شهر اراک با اولویت مناطق حاشیه‌نشین توزیع می‌شود. همچنین با توجه به اینکه در آستانه شب یلدا هستیم تعداد 4 هزار بسته غذایی شامل میوه و آجیل در نظر گرفته شده که در مناطق حاشیه نشین شهر توزیع خواهد شد.

مهجوری بیان کرد: تاکنون بیش از 67 هزار بسته معیشتی در شهر اراک توزیع شده و با توجه به آسیب‌هایی که کرونا به برخی از خانواده‌ها وارد کرده این اقدام خداپسندانه باید استمرار داشته باشد. از تمام خیرین و مردم دعوت می‌کنیم که در این امر مشارکت کرده تا بتوانیم در رزمایش‌های ماهیانه تعداد بیشتری سبد بین افراد محروم و نیازمند توزیع کنیم.

انتهای پیام
captcha