شورای عالی انقلاب فرهنگی بر آموزش کودکان 3 تا 6 سال متمرکز می‌شود / محکومیت تحریم جامعةالمصطفی
کد خبر: 3944290
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۶

شورای عالی انقلاب فرهنگی بر آموزش کودکان 3 تا 6 سال متمرکز می‌شود / محکومیت تحریم جامعةالمصطفی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن محکومیت تحریم جامعةالمصطفی، از تمرکز شورای عالی انقلاب فرهنگی بر آموزش کودکان 3 تا 6 سال خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه 835 این شورا به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی و با حضور دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین رئیس رئیس قوه قضائیه امروز 9 دی‌ماه برگزار شد.

دکتر سعید رضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص مصوبات این جلسه در حاشیه جلسه و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این جلسه بر اهمیت تمرکز بر تعلیم و تربیت دوره کودکی و برنامه‌ریزی منسجم برای گروه سنی 3 تا 6 سالگی از طریق تأسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تأکید شد.

وی تصریح کرد: در این زمینه، مروری بر تجربه‌های جهانی صورت گرفت که کشوری مثل ژاپن 2/. درصد تولید ناخالص داخلی را برای گروه سنی 3 تا 5 سال اختصاص می‌دهد و به صورت سرانه 7863 دلار به هر نفر اختصاص می‌دهد و 93% جامعه کودکان را مورد پوشش قرار می‌دهد. همچنین یکی از بهترین شاخص ها را کشور آلمان دارد که 9/. درصد تولید ناخالص داخلی را برای دوره کودکی اختصاص می‌دهد و سرانه هزینه در این خصوص 12817 دلار است. حتی کشور همسایه ما ترکیه، به صورت سرانه 5250 دلار به تعلیم و تربیت گروه سنی 3 تا 5 سال اختصاص می‌دهد.

دکتر عاملی گفت: امیدواریم با تأسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، مسیر جدیدی در توجه به دوره اوان کودکی صورت گیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی اشتراک نظر داشتند که نسبت به این دوره مهم باید تمرکز جدی‌تری وجود داشته باشد که اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در دستور جلسه آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار خواهد گرفت.

دکتر عاملی در ادامه جلسه با اشاره به دستور اصلی جلسه پیرامون ستاد فناوری نانو گفت: گزارش این حوزه از سوی دبیر ستاد فناوری نانو ارائه شد که حکایت از پیشرفت‌های بزرگ، افتخار‌آمیز و همه‌جانبه برای این حوزه داشت.

وی تصریح کرد: وجه برجسته فعالیت‌های حوزه نانو، همه‌جانبه بودن آن است. در حوزه ترویجی، یک میلیون و دویست هزار دانش‌آموز ما در سطوح مختلف آموزش نانو دیده‌اند و با مفهوم نانو فناوری آشنا شده‌اند و همچنین در تعداد مقالات از 22 مقاله و رتبه 57 سال 2001 توانسته‌ایم به رتبه چهارم جهان و 12000 مقاله در نشریات علمی بین‌المللی در سال 2019 برسیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: عرصه نانو در قلمروهای مختلف مانند سلامت، انرژی، کشاورزی و... پیشرفت‌های زیادی داشته و صنایع نانویی رشد خوبی داشته‌اند، به نحوی که از تعداد 2 ثبت اختراع بین‌المللی در سال 2001 به بیش از 260 ثبت اختراع بین‌المللی در سال 2019 در حوزه فناوری نانو رسیده‌ایم و در حوزه ثبت اختراع 24 درصد اختراعات ثبت شده جهانی مربوط به جمهوری اسلامی ایران است.

وی اضافه کرد: ایران جزو 7 کشور جهانی تعین‌کننده استانداردهای جهانی در حوزه نانو قرار است و تأیید استانداردهای نانو از سوی 7 کشور برتر صورت می‌گیرد. این بدین معناست که استانداردهای بین‌المللی نانو بدون تأیید ایران محقق نمی‌شود.

دکتر عاملی گفت: در این جلسه ماده واحده‌ای در مورد ستاد نانو به تصویب رسید که بر اساس آن، اصل ستاد مصوب شد و مقرر شد اساسنامه و ضوابط و مقررات مرتبط با حوزه نانو در ستاد راهبری نقشه جامع علمی نهایی و در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خاتمه با اشاره به تحریم مراکز آموزشی جمهوری اسلامی ایران گفت: جای تأسف دارد که به جای اینکه تحریم در خصوص مراکز تولید خشونت، ترور و گروه‌های محارب مانند داعش اعمال شود، یک دانشگاه مهم مانند جامعةالمصطفی(ع) که کار آن صرفاً آموزشی و علمی است، مورد تحریم قرار می‌گیرد.

وی ضمن محکومیت تحریم جامعه‌المصطفی(ع)، گفت: تحریم مراکز علمی و دانشگاهی در جهان کم‌سابقه است و امیدواریم سازمان‌های بین‌المللی، اندیشمندان و محاف علمی نسبت به این اقدام واکنش نشان دهند.

انتهای پیام
captcha