سردار سليمانی فراتر از مذهب، دين، طايفه و قوميت بود
کد خبر: 3945842
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
رایزن فرهنگی ایران در لبنان:

سردار سليمانی فراتر از مذهب، دين، طايفه و قوميت بود

به مناسبت نخستین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی، عباس خامه‌یار، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در بیروت، با حضور در شبکه «الساحات» لبنان، رشادت‎های سردار سلیمانی را در این رسانه تبیین کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در لبنان، عباس خامه‎یار در آغاز ضمن یادآوری این نکته که سردار سلیمانی چهار دهه در بیابان‌ها، دشت‌ها، کوه‌ها و میادین نبرد در پی شهادت بود و در نهایت به آرزوی خود نائل آمد، گفت: وی را می‌توان قدرت هوشمند نامید که ترکیبی از قدرت نرم و قدرت سخت است و ما نتایج این قدرت را چه در دوران حیات ایشان و چه پس از شهادتش مشاهده کردیم.

وی افزود: چنین شخصیتی با آن صلابت در برابر استعمار و استكبار می‌ايستد؛ ولی در برابر اشك يك دختر یتیم زانو می‌زند و می‌گرید و در کنار سیل‌زدگان خوزستان و پا به پای آنها و در کنارشان به یاری آنها می‌شتابد. وی از دوربین‌ها گریزان بود و تنها نام سرباز را برای سنگ مزار خود انتخاب کرد که نشان از ایمان و اخلاص بالای او دارد.

خامه‎یار در ادامه به تشییع میلیونی سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: این تشییع در نوع خود در طول تاریخ کشورمان بی‌نظیر بود. ما حماسه شاهنامه و شخصیت‌های اسطوره‌ای آن را از کودکی خوانده‎ایم اما سردار سلیمانی یک اسطوره واقعی و حقیقی و فراتر از تمام این اسطوره‌ها بود.

وی سپس گفت: تبدیل شدن به نماد عشق و سردار دلها شدن، فراتر از آن است که بخواهیم تعبیری برای آن بیابیم. بوسه‌های مکرر مقام معظم رهبری بر گونه و پیشانی ایشان نشان از جایگاه وی نزد رهبری داشت. او جهاد اکبر را پیش از جهاد اصغرش پیمود تا بدین منزلت بلند رسید.

سردار سليمانی فراتر از مذهب، دين، طايفه و قوميت بود

رایزن فرهنگی کشورمان سپس به وضعیت جهان به ویژه آمریکا پس از شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: یک سال گذشت و ما شاهد واگرايی شديد در نظام سیاسی آمریکا هستیم و مشاهده کردیم که چگونه آمریکا در این مدت درگیر مشکلات داخلی خود شد و در عرصه‌های سیاسی شکست خورد و از سوی دیگر چگونه محور مقاومت به پیروزی‌های چشمگیری دست یافت.

خامه‌یار همچنین به قدرت شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: ما شاهد بودیم که چگونه هیمنه و جبروت آمریکا پس از شهادت سلیمانی فرو ریخت و دیگر آمریکا مانند سابق نیست بلکه به مراتب شکننده‌تر شده است. سردار سلیمانی توانست در زمان حیات خود مانع از طرح باز تقسیم منطقه و جدایی کردستان عراق شود.

خامه‌یار سپس گفت: آن چه که باعث می‌شود فقدان سردار سلیمانی برای ما آسان شود، این است که وی به آرزوی دیرینه خود که شهادت بود، نائل آمد. سردار سلیمانی به فاصله چند روز از شیوع کرونا به شهادت رسید و آن تشییع بی‌نظیر انجام شد و پس از آن، کرونا جهان را درنوردید که خود نشانه حکمت و تدبیر خداوند است.

 رایزن فرهنگی کشورمان خطاب به سردار دل‌ها گفت: آن چه که کشت کردی در حال رویش است. تو همچنان زنده‌ای و زنده خواهی ماند. تو فراتر از مذهب و دین، قومیت و طایفه هستی و الگویی برای مقاومت و رزمندگان و انسانیت بودی که از مکتب امام خمینی(ره) برخاستی. تو بالاترین الگوی استقلال‌طلبی بودی که هدف اصلی انقلاب اسلامی کشورمان بود. ان‌شاء‌الله نیروهای مقاومت با آزادی قدس در نماز آنجا به یادت خواهند بود.

انتهای پیام
captcha