ایران؛ قطب مقاومت منطقه در مقابله با ظلم جهانی
کد خبر: 3946440
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۷

ایران؛ قطب مقاومت منطقه در مقابله با ظلم جهانی

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری ایران را قطب مقاومت منطقه در برابر ظلم جهانی خواند و گفت: دنیا حقیقت شاگردان مکتب مقاومت و در رأس آن‌ها حاج قاسم سلیمانی را خوب شناخته است.

ایران؛ قله مقاومت منطقه در مقابله با ظلم جهانیبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام، محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی، نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته، 19 دی‌ در نشست استکبارستیزی و مقابله بانفوذ که به همت مؤسسه آموزش عالی حوزوی نورالزهرا(س) زنجان و به شکل مجازی برگزار شد، اظهار کرد: اگر انسانی به خاطر خدا حاضر به انجام واجبات، ترک معاصی و تن دادن به سختی‌ها شد، خداوند به طور حتم او را به اوج قله سعادت خواهد رساند. همان‌طور که حضرت یوسف(ع) زمانی در اعماق چاه با خدا راز و نیاز می‌کرد و خداوند او را به اریکه قدرت نشاند.

وی با اشاره به اینکه کسانی در لباس خیرخواهی تلاش می‌کردند یوسف را از بین ببرند، ابراز کرد: زمانی فرا رسید که همین افراد در برابر او سجده کردند و این داستان مؤمن با بصیرت است که اگر کسی به خدا تکیه کند خدای متعال دشمنان او را به زانو درمی‌آورد و زندگی شیرینی برایش رقم می‌زند.

این کارشناس دینی با اشاره به قیام 19 دی بیان کرد: این قیام پیش از انقلاب از سوی مردم قم در حمایت از امام خمینی(ره) به وقوع پیوست و آغازگر قیام‌های بعدی برای انقلاب بود. مردم در سایه تبعیت از معمار کبیر انقلاب فهمیدند که باید در برابر سختی‌ها ایستادگی کرد. با این بصیرت ایمانی و صلابت رهبر فرزانه انقلاب، توطئه‌های داخلی و خارجی نقشه بر آب شده و عزت ایران در دنیا زبانزد است.

وی تصریح کرد: امروز ایران را در منطقه به قله مقاومت و قطب ایستادگی در برابر ظلم جهانی می‌شناسند و الگوی مقاومت به کشورهای اروپایی هم رسوخ کرده و مردم فرانسه شنبه‌ها در برابر حرکت‌های ظلم‌ ستیزانه اعتراض خود را اعلام می‌کنند و دنیا حقیقت شاگردان مکتب مقاومت و در رأس آن‌ها حاج قاسم سلیمانی را خوب شناخته است.

دولابی سردار سلیمانی را مردی عاشق شهادت، شیفته خدمت و دارای بصیرتی مثال‌زدنی خواند و گفت: از شاخصه‌های بصیرت شناخت دوست و دشمن است و سردار سلیمانی در وصیت‌نامه خود مردم را به تبعیت از ولایت و رهبر معظم انقلاب سفارش کرده است و باید هزاران سردار مانند سلیمانی در کنار رهبر باشند تا تمدن اسلامی به حرکت جهانی حضرت ولی‌عصر(عج) متصل شود.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی می‌دانست دشمن اصلی آمریکا است و برای مقابله با داعش که دست‌پرورده آمریکا بود، همه ظرفیت‌ها را بسیج کرد، ادامه داد: این سردار سرافراز با سران همه کشورهای منطقه دیدار می‌کرد و در قلب مردم جا داشت، در حالیکه سران آمریکایی از ترس نیروهای مقاومت شبانه و با چراغ خاموش در پایگاه‌های نظامی در عراق حضور می‌یافتند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: در هشت سال دفاع مقدس 40 کشور مستقیم با ایران وارد جنگ شدند و 80 کشور غیرمستقیم از رژیم بعث حمایت کردند اما امروز می‌بینیم در نجف خیابانی را به نام امام خمینی(ره) نام‌گذاری کردند و از صدام مستکبر رژیم بعث خبری نیست.

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم سلیمانی نقش جوانان و مردم را باور کرده بود، ابراز کرد: او سپاه فاطمیون را از جوانان غیور جبهه مقاومت بسیج کرد و با دست خالی در برابر داعش ایستادند. سردار سلیمانی در صحنه‌های کمک به مردم حضور جدی داشت، برای خود تشریفات راه نینداخته بود و محل کارش جایی بود که مشکلی رخ داده بود.

دولابی در پایان هر حوزه علمیه را یک مرکز فرهنگی برای ترویج اسلام در فضای مجازی خواند و گفت: حوزویان باید هوشیارتر از سایر مردم تحرکات حوزه استکبار را رصد کنند؛ چراکه ممکن است عده‌ای در لباس دین برای ضربه زدن به اسلام ظاهر شوند و با راه‌اندازی حسینیه‌ها و هیئت‌ها زمینه ورود فرهنگ غربی را فراهم کنند. امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب که این افراد را پیروان اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی می‌دانند و باید مراقب پروژه‌های نفوذ بود. برای شناخت این افراد باید دید رفتار و اعمال آن‌ها چقدر با قرآن تطابق دارد و باید دید که آیا در مقابل ظلم ساکت می‌نشینند یا ستمگر را ادب می‌کنند. بصیرت قرآنی حکم می‌کند کسانی که دستورات دینی را کنار می‌گذارند را کنار بگذاریم.

انتهای پیام
captcha