پیوست فرهنگی لازمه اجرای فعالیت‌های اقتصادی است
کد خبر: 3947867
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵

پیوست فرهنگی لازمه اجرای فعالیت‌های اقتصادی است

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: مخالف اقتصاد و اشتغال نیستیم اما هر اقتصاد و اشتغالی که بدون پیوست فرهنگی باشد، آن اقتصاد به ضرر جامعه و امنیت و فرهنگ خواهد بود.

ببه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی، امام‌جمعه بخش مرکزی یزد، امروز، 26 دی‌ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه احمدآباد ملاباشی با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با اشاره به اینکه ابعاد مختلفی در زندگانی این بانوی بزرگ قابل تصور است و مظلومیت حضرت را یکی از این ابعاد دانست و اظهار کرد: این بُعد معمولاً در این ایام بسیار به آن پرداخته می‌شود، مظلومیتی که از دیرباز برای خاندان عصمت و طهارت وجود داشته و در حال حاضر نیز برای پیروان آن‌ها در بسیاری از نقاط وجود دارد و یکی از ابعاد ریشه‌ای رشد شیعه نیز همین مظلومیت شیعه است.

وی ادامه داد: ابعاد دیگر مورد بررسی زندگانی حضرت زهرا(س) توجه به ویژگی‌های تاریخی و کلامی ایشان است، حضرت زهرا(س) محور حق و حقیقت بودند و رضایت حضرت رضایت خدا بود و ایشان عامل تثبیت تشیع بودند. بُعد بندگی نیز یکی از ویژگی‌های دیگر و مهم است که امروز باید این موضوع را الگو قرار دهیم و سعی کنیم در مقابل خدا بنده باشیم همان‌طور که حضرت زهرا(س) در برابر خدا بنده حقیقی بود.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد گفت: در این ایام استان یزد به‌ویژه شهر دارالعباده به عطر شهیدان به‌ویژه شهدای گمنام و شهدایی که در دوران هشت ساله دفاع مقدس پیکرشان پس از ده‌ها سال مورد شناسایی قرار گرفته، معطر شده و عطر وجودشان در سراسر استان خواهد پیچید و امید که بتوانیم از این فضای معنوی کمال استفاده را داشته باشیم و بدانیم که این شهدا برای چه رفتند و برای چه امروز جانشان را از دست دادند.

مدرسی با اشاره به فرهنگی که شهدا به دنبال آن بودند گفت: فرهنگ بندگی، فرهنگ شهدا است و در مقابل آن، فرهنگ دیگری وجود دارد که سر از نافرمانی در می‌آورد، همه دست‌اندرکاران در استان یزد باید در راستای تقویت فرهنگ شهادت و آنچه شهدا به دنبال آن بودند، حرکت کنند اما متأسفانه برخی از حرکت‌ها را می‌بینیم که ضد این فرهنگ شهادت است.

وی ادامه داد: مسئولان باید به این امر توجه کنند که بوم‌گردی‌های بی‌ در و پیکری که مدتی است، در استان یزد رایج شده و همچنین خانه‌های سنتی، بدون پیوست فرهنگی و اسلامی، ترویج، ساخته و تقویت می‌شود. این بومگردی‌ها، کویرنوردی‌ها و تورهایی که بدون پیوست فرهنگی و بدون رعایت موازین شرعی انجام می‌گیرد، برای آینده یزد بسیار خطرناک است و یزد به عنوان دارالعباده باید مورد توجه مسئولان حکومتی باشد و اجازه ندهند این گونه تغییر و تحول آن هم با چنین سرعتی به عنوان ضد فرهنگ شهادت و ضد فرهنگ اسلامی ترویج شود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد بیان کرد: مخالف اقتصاد و اشتغال نیستیم اما هر اقتصاد و اشتغالی که بدون پیوست فرهنگی باشد، آن اقتصاد به ضرر جامعه و امنیت و فرهنگ خواهد بود در این زمینه همه افراد باید به این موضوع توجه و دقت لازم را داشته باشند.

انتهای پیام
captcha