اختتامیه ویژه برنامه یاس‎ کبود در اردبیل برگزار شد
کد خبر: 3948360
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷

اختتامیه ویژه برنامه یاس‎ کبود در اردبیل برگزار شد

اختتامیه ویژه برنامه یاس‎کبود به مناسبت ایام سوگواری فاطمی در فرهنگسرای پارک بانوان اردبیل و به همت بنیاد مهدویت و بسیج جامعه زنان سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، برگزار شد.

اختتامیه ویژه برنامه یاس کبود در اردبیل برگزار شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام هادی گوزل‌زاده، کارشناس مذهبی و مبلغ دینی حوزه‎علمیه برادران استان اردبیل، ۲۸ دی‌ماه، در اختتامیه ویژه برنامه یاس‎کبود که به مناسبت ایام سوگواری فاطمی در فرهنگسرای پارک بانوان اردبیل به همت بنیاد مهدویت و بسیج جامعه زنان سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل برگزار شد، گفت: ابعاد معنوی، خانوادگی، اجتماعی و سیاسی نقطه درخشان زندگی حضرت زهرا(س) بود.

وی با اشاره به سخن حضرت رسول(ص)، بیان کرد: فاطمه زهرا(س)، بانوی بزرگ اسلام به خاطر مقام معنوی، فضایل، کمالات روحی، ویژگی‌های انسانی و شخصیتی از محبوب‌ترین انسان‌ها نزد پیامبر(ص) بودند.

حجت‌الاسلام گوزل‌زاده اظهار کرد: ایمان، ولایت‌مداری، تبیین موضوع امامت و دفاع از ولایت، ساده‌زیستی، شکیبایی و پرهیز از تجمل از جمله ویژگی‌های برجسته فاطمه(س) بود.

این کارشناس مذهبی خاطر نشان کرد: در اسلام حضرت زهرا(س) نقش ویژ‌ه‌ای در پیروزی‌های حق علیه باطل دارد، فلذا ایشان به تمام بانوان عالم درس ایستادگی، جنگ در جبهه نبرد حق علیه باطل و ولایت‌مداری دارد، فلذا تمام حرکات و سکنات حضرت زهرا(س) در راه دفاع از ولایت امیرالمومنین(ع) و دفاع از حق اهل بیت(ع) و استیضاح مدعیان خلافت و روشن کردن راه مستقیم خدا قرار داشته است.

مبلغ دینی حوزه علمیه برادران استان اردبیل، افزود: بهترین عزاداری و همراهی با حضرت زهرا(س) این است که کلامشان را بشنویم و موضع گیری‌هایشان را بدانیم.

وی تصریح کرد: طی یک آماری اغلب شهدایی که با رمز و ذکر یا زهرا(س) در عملیات شرکت کردند از پهلو تیر خورده بودند، اما در عملیات‌هایی که با نام امیرالمومنین علی(ع) انجام شد از ناحیه سر مجروح و به شهادت رسیده بودند و این نشان از خلوص نیت شهدا در دفاه از دین اسلام بود.

حجت‌الاسلام گوزل‌زاده تاکید کرد: بی‌تردید بانوان جامعه اسلامی‌ما و به ویژه مادران و همسران شهدا و ایثارگران با الگو قرار دادن راه و منش در آموزه‌های دینی، نظیر دفاع از آرمان‌ها، ارزش‌های اسلامی، انقلابی و ولایت‌مداری توانستند گام‌های بی‌بدیلی در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس بردارند.

این کارشناس مذهبی گفت: خانواده معظم ایثارگران امروز نیز به برکت بهره‌مندی از سیره، روش و سبک زندگی این الگو‌های ارزشمند با موفقیت‌ها و اقدامات خود در عرصه‌های مختلف مایه فخر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و بی‌تردید شناخت بهتر و بیشتر زندگی و سلوک حضرت زهرا(س) می‎تواند ما را در عرصه‌های مختلف فردی و اجتماعی و کسب سعادت دنیوی و اخروی کمک کند.

انتهای پیام
captcha