انقلاب اسلامی بعد جهانی و فراآیینی دارد
کد خبر: 3948969
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵

انقلاب اسلامی بعد جهانی و فراآیینی دارد

رئیس مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه گفت: ملت‌های آزاده دنیا حتی خارج از دارالاسلام، از انقلاب اسلامی قدرت گرفته و آن را الگو قرار دادند و در عصر حاضر، رهبران غیرمسلمان که برای احقاق حقوق ملت‌هایشان قیام می‌کنند، از امام الگو می‌گیرند.

انقلاب اسلامی بعد جهانی و فرا آئینی داردبه گزارش ایکنا؛ از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام احمد دهدار، رئیس مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه، یکم بهمن‌ماه، در همایش بصیرتی طلاب ارومیه، اظهار کرد: ظهور انقلاب اسلامی تأثیر بسزایی در جهان و جهان اسلام گذاشت و دلیل آن هم پیروی از منویات ائمه معصومین(علیهم‌الاسلام) بوده و نفس پیروزی انقلاب اسلامی ایران به خیلی‌ها در دنیا حیات داده است.

وی افزود: حیات با امام معنا پیدا می‌کند و جامعه بدون امام، میت و مرده محسوب می‌شود. اکثر شیعیان ترکیه امروز پساانقلاب اسلامی هستند و شیعیان جهان همه‌روزه در حال افزایش است که از برکات انقلاب محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام دهدار بیان کرد: اندونزی که پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان است، از قرن اول هجری در شیعیان در آن‌جا حضور داشته و قبل از انقلاب در این کشور یک میلیون شیعه داشت و امروز تعداد جمعیت آن‌ها به ۵ میلیون رسیده که عمدتاً مستبصر هستند و به برکت انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) بوده است.

رئیس مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه، گفت: انسان‌ها به منزله نخ تسبیح هستند و با امام به وحدت رسیده و معنا پیدا می‌کنند و جامعه‌ای که فاقد امام باشد، به تفرقه مبتلا می‌شود.

وی ادامه داد: مردم کشمیر پاکستان امروز شعارهای اوایل انقلاب را سر می‌دهند و کوچه‌های آن‌ها مزین به نام شهدای انقلاب اسلامی و مدارسشان به نام شهید مطهری نام‌گذاری شده و امروز صدای موج امام خمینی، همه‌جا را فرا گرفته است.

حجت‌الاسلام رهدار اظهار کرد: شیخ زکزاکی که چند سالی بیشتر با امام خمینی(ره) نبود، امروز در کشور نیجریه ۲۰ میلیون نفر را شیعه کرده و معنای حیات این است که عده‌ای که حتی ایران را ندیده‌اند، از جرقه‌های صورت گرفته زنده شوند و به مردم زندگی بدهند.

وی افزود: انقلاب اسلامی در عالم اسلام و اهل سنت هم تأثیر ویژه‌ای داشته و جای جای دنیا اهل سنت با انقلاب اسلامی ارتباط برقرار کرده و به قدرت رسیده و اتحاد و وحدت بین مسلمانان شیعه و سنی بیش از گذشته عمیق و مستحکم‌تر شده است.

رئیس موسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه، تصریح کرد: امروز انقلاب اسلامی چشم امید همه مسلمانان و آزادی‌خواهان بوده و انسان‌های فراوانی با انقلاب اسلامی رشد و تقویت و در سایه انقلاب اسلامی قدرت کسب کردند.

وی ادامه داد: خارج از دارالاسلام نیز ملت‌های آزاده دنیا از انقلاب اسلامی قدرت گرفته و آن را الگو قرار دادند و در عصر حاضر، رهبران غیرمسلمان که برای احقاق حقوق ملت‌هایشان قیام می‌کنند، از امام الگو می‌گیرند.

حجت‌الاسلام رهدار اظهار کرد: امام خمینی‌(ره) آرایش جهانی را به هم زد و هویت نظام استکباری را که برای برده‌داری و استضعاف ملت‌ها روی کار آمده بودند را به جهانیان آشکار ساخت.

انتهای پیام
captcha