اعتماد و حمایت دانشگاه علمی کاربردی از محتوای آموزشی جهاددانشگاهی
کد خبر: 3951827
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
در گردهمایی رؤسای مراکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی مطرح شد؛

اعتماد و حمایت دانشگاه علمی کاربردی از محتوای آموزشی جهاددانشگاهی

بیست و سومین گردهمایی رؤسای مراکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی با حضور رئیس جهاددانشگاهی و رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار و در این نشست بر اعتماد و حمایت دانشگاه جامع علمی کاربردی از تولید محتوای آموزشی از سوی جهاددانشگاهی تأکید شد.

اعتماد و حمایت دانشگاه علمی کاربردی از محتوای آموزشی جهاددانشگاهی

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، بیست‌وسومین گردهمایی رؤسای مراکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی با حضور حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی و محمدحسین امید، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی امروز چهارشنبه، ۱۵ بهمن‌ماه برگزار شد.

رئیس جهاددانشگاهی در این نشست اظهار کرد: در بخش آموزش در مراکز علمی و کاربردی همانند سایر حوزه‌های فعالیتی جهاددانشگاهی ما موظف به ارائه خدمات خوب به دانشجویان هستیم و در زمینه ایجاد زیربنای خوب، کادر آموزشی، آزمایشگاه و مواد آموزشی مناسب و سایر زیرساخت‌ها تلاش کرده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه تنوع فعالیت‌های پژوهشی و فناوری ما در جهاددانشگاهی بسیار زیاد است، گفت: به واحد‌های جهاددانشگاهی دراستان‌ها گفته‌ایم که باید فعالیتشان متناسب با مزیت‌های استان باشد. در این راستا فعالیت‌های آموزشی مراکز علمی و کاربردی ما می‌تواند با بخش پژوهش ارتباط داشته باشد و از این بخش در تامین اساتید مراکز آموزشی می‌توان کمک گرفت تا ارتقای کیفیت آموزش را به همراه داشته باشد.

رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به تولید محتوای الکترونیکی در جهاددانشگاهی افزود: این نهاد زیرساخت‌های خوبی در تولید و چاپ و انتشار محتوا‌های الکترونیکی دارد.

محمدحسین امید با بیان اینکه نظام ما در حوزه علم و فناوری از سایر حوزه‌ها موفق‌تر است، اظهار کرد: تأکید امام(ره) بعد از جنگ به دانشگاه‌ها بود و الان می‌بینیم که چقدر این موضوع اهمیت دارد.

وی با تأکید بر حمایت از مراکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی، افزود: مراکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی موفق عمل کرده و هر جا نیاز باشد ما از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اعلام اعتماد به جهاددانشگاهی، ادامه داد: در بحث تولید محتوا جهاددانشگاهی پیش قدم شود و کار را در زمینه تولید دروسی که در حال تدریس در مراکز علمی کاربردی است آغاز کند. ما آمادگی داریم و ترجیح می‌دهیم در بحث تولید محتوا جهاددانشگاهی ورود کند و ما نیز حمایت می‌کنیم.

وی در پایان گفت: انتظار از مجموعه‌ی جهاددانشگاهی یک پله بالاتر از سایر مجموعه‌ها است.

در ادامه محمدعلی گودرزی، رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی در حال حاضر جهاددانشگاهی دارای ۴۱ مرکز علمی کاربردی در کشور است، اظهار کرد: در سال ۹۹ از بین ۱۰ هزار و ۳۵۷ اسم اعلام شده از سازمان سنجش مؤسسه ۷ هزار و ۲۲۳ نفر به دانشجو تبدیل شده‌اند.

وی در رابطه با ورود مراکز علمی و کاربردی مجازی با شروع ویروس کرونا، گفت: پس از شیوع ویروس کرونا در کشور معاونت آموزشی جهاددانشگاهی در راستای برگزاری کلاس‌های آموزشی به صورت مجاری اقدام به طراحی سامانه LMS برای آموزش مجازی بهنام (امجد) کرد که در نیم سال اول سال جاری ۲۸ مرکز از بخش آموزش سامانه و ۴ مرکز نیز از قسمت جلسات این سامانه استفاده کردند. ۴ مرکز نیز از سامانه لایو و ۴ مرکز از سامانه‌های استانی استفاده کردند.

گودرزی با اشاره به این که جهاددانشگاهی در زمینه نوآوری و اشتغال دارای توانایی‌هایی است، ادامه داد: در سال جاری ۱۵ مرکز موفق به دریات مجوز مرکز نوآوری شدند و در مجموع تعداد مجوز‌های مراکز نوآوری این مؤسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی به ۲۷ مجوز رسید.

وی در پایان گفت: ۳۸۲ همایش و استارت آپ، ۱۵۴ نمایشگاه و ۷۳۸ کارگاه توسط مراکز نوآور در سال‌های ۹۸ و ۹۹ برگزار شده است.
انتهای پیام
captcha