شرکت ۵ هزار نفر در جشن انقلاب کاروان قرآنی فجر مشهد
کد خبر: 3953436
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰

شرکت ۵ هزار نفر در جشن انقلاب کاروان قرآنی فجر مشهد

جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران از سوی کاروان قرآن فجر سلیمانی مشهد با حضور بیش از ۵ هزار مخاطب حضوری و مجازی برگزار شد.

به گزارش ایکنا، جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران از سوی کاروان قرآن فجر سلیمانی مشهد با حضور بیش از ۵ هزار مخاطب حضوری و مجازی برگزار شد.

این جشن به همت مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی اظهرالجمیل الاعلی مشهد 21 بهمن‌ماه در سالن همایش‌های ارتش کرمان برگزار شد.

این مراسم با حضور امیرسرتیپ ساسانیان فرد، رئیس ستاد قرارگاه جنوب و امیرسرتیپ اعتمادزاده، فرماندهی هوانیروز و رؤسای عقیدتی استان کرمان و نماینده اوقاف برگزار شد.

امیرسرتیپ اعتمادزاده گفت: برنامه‌های بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی نهضت شكوهمند انقلاب اسلامی با شعار محوری افتخار به گذشته و امید به آینده از ۱۲ تا  ۲۲ بهمن‌ماه ۱۳۹۹ همزمان با سراسر كشور و در این استان برگزار شد.

اعتمادزاده به نامگذاری ایام الله دهه فجر اشاره كرد و ادامه داد: نخستین روز این برنامه‌ها  با عنوان انقلاب اسلامی، ۴۲ سال مكتب فكری امام(ره)، نصرت الهی و ولایتمداری، ۱۳ بهمن‌ماه انقلاب اسلامی، ۴۲ سال مردم‌سالاری دینی، استقلال و آزادی،  ۱۴ بهمن انقلاب اسلامی، ۴۲ سال اعتماد به نفس ملی و خودباوری و پیشرفت علمی است.

به گفته وی، آیین‌های گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در قالب ۲۲ كمیته در حال اجرا در این استان هستند.

در این مراسم قاریان، احسان سوختانلو، محمدباقر محسنی و امیرمحمد خالقی طنین بانگ قرآن را عطرآگین کردند.

سروش عظیمی، مجری و دبیر برگزاری این جشن گفت: امام خمینی(ره) به عنوان فقیهی ژرف‌نگر و حکیمی خردمند و سیاستمداری دوراندیش و عارفی الهی، توانسته بود در پرتو مناجات‌های شبانه و توکل و معرفت و اخلاص، به منبع نورانیت الهی و اقیانوس بی کران عرفان و معنویت متصل شود. به همین دلیل دست یابی به افق اندیشه‌های این شخصیت عظیم برای اندیشمندان اگر غیر ممکن نباشد، آسان نخواهد بود. حضرت علی(ع) در مورد شخصیت چنین مردانی می‌فرماید: آنان با نور دانش به حقیقت ادراک و بصیرت رسیدند و جوهره یقین را با جان خود دریافته‌اند و آنچه را که بر افراد رفاه طلب دشوار می‌نمود راحت و آسان گرفته و با آنچه که نا آگاهان از آن بیم داشتند مأنوس شدند. با بدن‌هایی همنشین دنیا گشتند که روح‌های آن‌ها به عالم ملکوت پیوند خورده است. آنان جانشینان خدا در زمین او و دعوت‌کنندگان مردم به سوی دین اویند.

در پایان این جشن از نوای انشاد دینی قاری نوجوان محمدامین کهن و گروه بین‌المللی تواشیح شمس‌الهدی استفاده شد.

همچنین، این مراسم از طریق فضای مجازی در لایو اینستاگرام و ایتا و سروش و همچنین با حضور افراد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

انتهای پیام
captcha