ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در یزد آغاز شد
کد خبر: 3953662
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲

ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در یزد آغاز شد

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان یزد از آغاز ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در مقاطع تحصیلی مختلف در این استان خبر داد.

ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در یزد آغاز شدفاطمه نظیر، معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان یزد، در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، از آغاز ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در این استان خبر داد و اظهار کرد: تلاش برای شکوفاسازی استعدادهای رشد و کمال که خداوند در نهاد بشر گذاشته، رسالت همه افردی است که فکر نو و روحی کمال طلب دارند.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه، یکی از مناسب‌ترین بسترهای کمال‌جویی و آرمانخواهی برای بانوانی است که هم تشنه معارف ناب قرآن و عترت هستند و هم شوق خدمت به اسلام، مکتب و همنوعان را دارند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه خواهران استان یزد برای سال تحصیلی 1401 - 1400 از بانوان علاقه‌مند به تحصیلات حوزوی، ثبت‌نام به عمل می‌آورد گفت: تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران در سه مقطع عمومی (سطح دو)، سطح سه(کارشناسی) و سطح چهار(دکتری) امکان‌پذیر است.

وی طول مدت تحصیل و تعداد واحدها در مقطع عمومی بدون احتساب مرخصی، ویژه دارندگان دیپلم و بالاتر، 5 تا 7 سال با 190 واحد درسی دانست و گفت: همچنین دارندگان اتمام پایه هشتم می‌توانند در مدارس علمیه نسبت به ثبت‌نام و تحصیل اقدام کنند .

نظیر با اشاره به پذیرش مقطع عالی (سطح سه/کارشناسی ارشد) به سه شیوه حضوری، نیمه‌حضوری و غیرحضوری گفت: امسال در این مقطع در رشته‌های «تفسير و علوم‌ قرآنی»، «فقه و اصول»، «کلام با گرایش امامت»، «مدرسی ادبیات عربی»، «اخلاق و تربیت اسلامی»، «مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی»، از طریق آزمون ورودی و مصاحبه علمی پذیرش خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر طلاب سطح سه در این استان در 3 حوزه شهرستان‌های میبد، اردکان و یزد در حال تحصیل هستند که امسال طلاب در شش رشته در این مدارس پذیرش خواهند شد.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به پذیرش مقطع تخصصی (سطح چهار/دکتری) گفت: طلاب در رشته‌های «تفسیر تطبیقی»، «فقه خانواده» و «علوم و معارف قرآنی» از طریق آزمون ورودی و مصاحبه علمی پذیرش می‌شوند، همچنین رشته «کلام اسلامی» برای این مقطع درخواست داده شده که در صورت تأیید به رشته‌های این مقطع اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به آزمون «بازپذیری» برای آخرین سال نیز گفت: علاوه بر مقاطع فوق، امکان نام‌نویسی برای خواهران طلبه‌ای که به هر دلیل موفق به اتمام دوران تحصیل خود در مدت زمان مقرر نشده‌اند، نیز فراهم است که این آزمون تحت عنوان «آزمون بازپذیری مقطع عمومی» برگزار می‌شود و گذراندن حداقل 30 واحد درسی در مقطع عمومی ویژه دوره پنج ساله یا 90 واحد درسی در مقطع عمومی دوره هفت ساله لازم است.

نظیر با اشاره به اینکه ثبت‌نام از امروز، 25 بهمن آغاز شده و تا 31 اردیبهشت 1400 ادامه خواهد داشت، یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام به وبگاه paziresh.whc.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha