آغاز ثبت‌ نام حوزه‌های علمیه خواهران در البرز
کد خبر: 3953733
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶

آغاز ثبت‌ نام حوزه‌های علمیه خواهران در البرز

ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در مقاطع تحصیلی مختلف از امروز، 25 بهمن‌ماه در البرز آغاز شد.

آغاز ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در البرز

به گزارش ایکنا از البرز، ثبت‌ نام حوزه‌های علمیه خواهران در مقاطع مختلف تحصیلی سال 1401-1400 از امروز، 25 بهمن‌ماه همزمان با سراسر کشور در البرز آغاز شده و تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه دارد. تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران در سه مقطع عمومی(سطح دو)، سطح سه(کارشناسی) و سطح چهار(دکتری) امکان‌پذیر است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وبگاه paziresh.whc.ir نسبت به ثبت‌ نام اقدام کنند.

طول مدت تحصیل و تعداد واحدها در مقطع عمومی بدون احتساب مرخصی، ویژه دارندگان دیپلم و بالاتر، پنج تا هفت سال با ۱۹۰ واحد درسی است و دارندگان اتمام پایه هشتم می‌توانند در مدارس علمیه نسبت به ثبت‌ نام و تحصیل اقدام کنند.

پذیرش مقطع عالی(سطح سه/کارشناسی ارشد) به سه شیوه حضوری، نیمه‌حضوری و غیرحضوری انجام می‌شود و در رشته‌های «تفسير و علوم‌ قرآنی، فقه و اصول، کلام با گرایش امامت، مدرسی ادبیات عربی، اخلاق و تربیت اسلامی، مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی» پذیرش از طریق آزمون ورودی و مصاحبه علمی صورت می‌گیرد.

همچنین پذیرش مقطع تخصصی(سطح چهار/دکتری) در رشته‌های «تفسیر تطبیقی، فقه خانواده و علوم و معارف قرآنی» نیز از طریق آزمون ورودی و مصاحبه علمی انجام می‌شود.

یادآور می‌شود، علاوه بر مقاطع فوق، امکان نام‌نویسی برای خواهران طلبه‌ای که به هر دلیل موفق به اتمام دوران تحصیل خود در مدت زمان مقرر نشده‌اند، نیز فراهم است که این آزمون تحت عنوان «آزمون بازپذیری مقطع عمومی» برگزار می‌شود و گذراندن حداقل ۳۰ واحد درسی در مقطع عمومی ویژه دوره پنج ساله یا ۹۰ واحد درسی در مقطع عمومی دوره هفت ساله لازم است.

انتهای پیام
captcha