تصویب دو پژوهانه جدید در مركز حافظ شناسی شیراز
کد خبر: 3953798
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸

تصویب دو پژوهانه جدید در مركز حافظ شناسی شیراز

جانشین مدیر مرکز حافظ‌ شناسی شیراز از تصویب دو پژوهانه‌ جدید به نام «پژوهانه‌ی خانواده‌ صحرائیان» در این مرکز خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی مركز حافظ ‌شناسی شیراز، رضا رستگاری، جانشین مدیر این مركز امروز، 25 بهمن‌ماه از تصویب دو پژوهانه‌ جدید به نام «پژوهانه‌ی خانواده‌ صحرائیان» خبر داد و گفت: مرکز حافظ ‌شناسی و کرسی‌ پژوهشی حافظ، در جهت حمایت از پژوهشگران ممتاز و دانش‌آموختگان مستعد دانشگاهی و به‌منظور توسعهی کیفی پژوهش‌های بنیادی در پیوند با حافظ، به‌جذب و تخصیص اعتبارات تحقیقی در قالب پژوهانه یا گرنت پژوهشی اقدام كرده است.

وی افزود: پس از تصویب و اجرای سه پژوهانه طی دو سال گذشته، در آستانه‌ سال نو خبر تصویب دو پژوهانه‌ جدید را که از سوی خانواده‌ صحرائیان به‌مرکز حافظ‌شناسی اعطا شده است، به‌آگاهی حافظ ‌‌دوستان می‌رسانیم.

رستگاری بیان كرد: این پژوهانه، اعطای دو اعتبار مستقل به‌نام شادروان «آقای رضی صحرائیان» و شادروان «بانو شکیبا صحرائیان» است که ازسوی فرزندان فرهیختهی ایشان به‌منظور حمایت مالی از طرح‌های تحقیقی و مطالعات حافظ ‌پژوهی به‌مرکز حافظ‌ شناسی اهدا شده و از تجمیع دو اعتبار نامبرده به «پژوهانه‌ خانواده‌ صحرائیان» یاد می‌شود.

وی یادآور شد: دانش‌آموختگان دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری، حافظ ‌پژوهان واجد شرایط و هنرمندان صاحب اثر شاخص می‌توانند برای برخورداری از این پژوهانه، طرح‌های پیشنهادی خود را به‌معاونت پژوهشی مرکز حافظ‌شناسی ارسال کنند. ‌

جانشین مركز حافظ شناسی شیراز اظهار كرد:  مرکز حافظ‌شناسی ضمن پاسداشت این اقدام شایسته‌ فرهنگی، امیدوار است توجه به تاریخ و فرهنگ ایران و حمایت از دانش و هنر ایرانی، بیش از گذشته وجهه‌ی همّت نیک‌اندیشان پیش‌بین واقع شود.

یادآور می‌شود، مرکز حافظ ‌شناسی پیش از این، موفق به‌تصویب و اجرای سه پژوهانه به نام «پژوهانه‌ دکتر زهرا طاهری»، «پژوهانه‌ مهندس بهرام بزرگ» و «پژوهانه‌ دکتر زهرا رنجبری» شده است.

انتهای پیام
captcha