آغاز ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در استان مرکزی
کد خبر: 3955410
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵

آغاز ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در استان مرکزی

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی از آغاز ثبت‌نام سال جدید تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران در استان از 25 بهمن تا پایان اردیبهشت سال 1400 خبر داد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، ملیحه وکیلی، معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی، امروز، سوم اسفند در نشست خبری با اصحاب رسانه که به منظور اطلاع‌رسانی از چگونگی ثبت‌نام سال تحصیلی 1400 – 1401 حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، این مراکز آموزشی را یکی از بسترهای رسیدن به کمال برای بانوان و میراث گران‌بهای انبیاء و اولیای الهی دانست و اظهار کرد: تربیت بانوانی مؤمنه، عالمه، بصیر و انقلابی از مهمترین اهداف حوزه علمیه خواهران است. چراکه آنان موظف به اجرای نقش مادری و همسری به بهترین شکل ممکن هستند و این مرکز آموزشی قادر است بهترین‌ها را در اختیار بانوان قرار دهد.

وی تحقق اهداف و رسالت‌های حوزه‌های علمیه در جامعه، ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی و معارف اسلامی، مصون نگه داشتن جامعه و بانوان در برابر حجم عظیم شبهات و تخریب‌های دشمنان را از دیگر اهداف حوزه‌های علمیه خواهران برشمرد و تصریح کرد: هم اکنون ۱۹ مدرسه علمیه خواهران در سطح استان فعالیت دارند که از این تعداد ۱۴ مدرسه ویژه سطح ۲ و مابقی در سطوح 3 و 4 مشغول به فعالیت هستند.

وکیلی با بیان اینکه زمان ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در استان مرکزی در سه سطح ۲، ۳ و ۴ از ۲۵ بهمن سال جاری آغاز شده و تا پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۰ ادامه دارد، اضافه کرد: متقاضیان و داوطلبان به تحصیل در حوزه علمیه به دو صورت حضوری و مراجعه به مدارس و حوزه‌های علمیه خواهران و یا از طریق سامانه www.whc.ir نسبت به ثبت‌نام در حوزه‌های علمیه خواهران استان اقدام کنند.

وی ظرفیت امسال جهت جذب در سطح 2 را 425 نفر، سطح سه، 100 نفر و سطح 4 را 15 نفر اعلام کرد و افزود: زمان اعلام آزمون سطح 2، 25 تیر ماه و آزمون سطح 3 و 4 نیز 4 تیر سال 1400 به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد. همچنین بیش از یک هزار و 750 طلبه در حوزه‌های علمیه خواهران در حال تحصیل هستند و تاکنون بیش از 1800 نفر نیز فارغ‌التحصیل شدند.  

انتهای پیام
captcha