نقش طلاب در دفاع مقدس هویت‌بخشی به جبهه اسلام است
کد خبر: 3955421
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰

نقش طلاب در دفاع مقدس هویت‌بخشی به جبهه اسلام است

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار کرد: روحانیون با نقش اثرگذار خود در دوران دفاع مقدس مسأله جنگ اسلام در برابر کفر و حق در برابر باطل را تبیین کردند و نتیجه کار موجب هویت‌بخشی به دفاع مقدس شد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام ماشاء‌الله عبدی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی، امروز، سوم اسفند در مراسم اختتامیه اولین جشنواره پرچم‌داران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت که در سالن جلسات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی بر پایه ولایت فقیه با هدایت‌های حضرت امام(ره) تشکیل شده و امروز بعد از گذشت چهل و دو سال از حیات با برکت انقلاب با مدیریت مقام معظم رهبری و همیاری علما و مراجع به عنوان پایگاه و کانون اسلام در دنیا همچون نگینی می‌درخشد.

وی با اشاره به حضور فعال روحانیون و علما در عرصه‌های مختلف، اظهار کرد: دشمنان قسم خورده انقلاب از همان ابتدای تشکیل انقلاب به دنبال ضربه زدن و جلوگیری از تداوم انقلاب بودند که با شگردهای مختلف راهبردهای خود را عملیاتی کردند، اما وجود روحانیت و مردم فهیم ایران اجازه هرگونه فعالیت دشمن را گرفت.

عبدی تصریح کرد: جنگ تحمیلی یکی از مهم‌ترین توطئه‌های دشمنان برای عدم استمرار انقلاب اسلامی با کمک کشورهای غربی و شرقی است که با هدایت‌های امام خمینی(ره) به عنوان پرچم‌دار دفاع مقدس و مجاهدت‌های آحاد مردم با شکست روبه رو شدند. همچنین روحانیت یکی از اثرگذارترین اقشاری هستند که در دفاع مقدس نقش برجسته‌ای برعهده داشتند.

وی ادامه داد: حضور فعال و اثرگذار روحانیت در عرصه‌های مختلف علمی و عملی در دفاع مقدس موجب هویت‌بخشی به دفاع مقدس ملت ایران در جنگ تحمیلی شد. آنان با نقش اثرگذار خود مسأله جنگ اسلام در برابر کفر و حق در برابر باطل را تبیین کردند و نتیجه کار آنان موجب مشارکت همه جانبه ملت ایران در دفاع مقدس و خلق حماسه‌های ماندگار شد.

این مقام مسئول افزود: رزمندگان طلبه در دوران دفاع مقدس علاوه بر انجام رسالت‌های تبلیغی در راستای تبیین و ترویج اسلام ناب محمدی(ص)، در امورات رزمی و دفاعی نیز پیشگام بودند و با در دست داشتن قرآن و سلاح جنگی رسالت خود را به انجام رساندند.

عبدی تصریح کرد: جامعه روحانیت بیش از ۴ هزار شهید روحانی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده که این شهدای عزیز همچون چراغی پرفروغ در مسیر همه مستضعفان و ملت ایران در طول تاریخ بوده‌اند و مانند الگوهای زنده می‌درخشند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی حضور روحانیت در طول ۴۲ سال گذشته در جبهه‌های مختلف دفاع منشا خیرات و برکات فراوانی برای نظام اسلامی بوده و در عرصه‌های دینی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و سازندگی همواره پیشگامی خود را از ابتدای انقلاب تا به امروز حفظ کردند.

انتهای پیام
captcha