كرونا جان 3290 نفر در فارس را گرفت
کد خبر: 3958697
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷

كرونا جان 3290 نفر در فارس را گرفت

طبق اعلام معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز از ابتدای شیوع كرونا تاكنون 3 هزار و 290 نفر در استان فارس بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ایكنا از فارس، اورنگ ایلامی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 19 اسفندماه در استودیو سلامت فارس با اعلام جان‌باختن ۶ هم‌استانی بر اثر ابتلا به کروناویروس در بیست و چهار ساعت گذشته، مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون در فارس را سه هزار و ۲۹۰ نفر اعلام کرد. 

وی بیان كرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۶۵۸ هزار و ۱۲۰ مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه‌های استان انجام شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۷۸ هزار و ۳۱۶ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

ایلامی ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۴۵ هزار و ۹۴ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد سه هزار و ۶۸۰ بیمار مثبت نیز به این روش شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۸۱ هزار و ۹۹۶ نفر بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است. 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز همچنین از بهبودی ۱۷۲ هزار و ۸۰۴ نفر از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون ۵۷۴ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۸۶ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha