کرسی‌های آزاداندیشی، عقبه فکری نظام اسلامی است
کد خبر: 3960220
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۷
حجت‌الاسلام بنایی:

کرسی‌های آزاداندیشی، عقبه فکری نظام اسلامی است

دبیرکل مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم، کرسی‌های آزاداندیشی را عقبه فکری نظام اسلامی دانست و گفت: آنچه در این مجمع عرضه می‌شود، در واقع پیاده‌سازی و اجرای دیدگاه‌های مقام معظم رهبری به صورت برخط و آنلاین است.

کرسی‌های آزاداندیشی، عقبه فکری نظام اسلامی استبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی بنایی در دوازدهمین نشست کرسی‌های آزاداندیشی دوره‌ای که با عنوان «بنیادها و آرمان‌های انقلاب اسلامی» به همت دانشگاه طلوع مهر قم و مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم به صورت مجازی برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای خبرگان، نکاتی راجع به ضرورت تبیین مسائل مبتلابه انقلاب بیان کردند و اظهار داشتند که ادبیات، مفاهیم و مطالب مرتبط با انقلاب باید به‌روزرسانی شود. 
 
وی با اشاره به اینکه کرسی‌های آزاداندیشی، عقبه فکری نظام اسلامی است، افزود: جلساتی که  با همکاری دانشگاه طلوع مهر و مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری طی پنج سال گذشته برگزار شده است، بالغ بر یک‌صد جلسه می‌شود. آنچه در مجمع عرضه می‌شود، در واقع پیاده‌سازی و اجرای دیدگاه‌های رهبری به صورت برخط و آنلاین است.
 
دبیرکل مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم اضافه کرد: در این دیدار، رهبری دو مسئله را بیان کردند. مسئله‌ اول بحث ضرورت تبیین مفاهیم انقلاب بود. ببینید این کار چقدر اهمیت دارد. جلسات ما هم از چند سال قبل در همین راستا تشکیل می‌شده است.
 
وی افزود: در حال حاضر در کشور حدود 250 حزب وجود دارد. نیروها و جناح‌های سیاسی و تشکل‌هایی که مرتب در فضای رسانه و مطبوعاتی کشور تحلیل ارائه می‌دهند، هیچ‌گاه بحث مداوم ندارند و هیچ‌یک از احزاب ما دقیق و ظریف نکات مورد نیاز نظام را بحث نمی‌کنند. فقط در مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری قم، این مباحث به طور ثابت و مداوم به صورت هفتگی ارائه می‌شود.
 
بنایی با اشاره به حضور حجت‌الاسلام مهاجرنیا از اساتید حوزه در این نشست‌ها، ادامه داد: ایشان دانش آموخته حوزه علمیه قم هستند و علاوه بر تسلط به مباحث علمی و حوزوی، از دانش سیاسی خوبی برخوردارند. نوآوری‌های ایشان در مباحث مطروحه برای همه دوستان و علاقه‌مندان به مباحث ایشان واضح است.
 
وی در ادامه افزود: مقام معظم رهبری می‌فرماید: هر چه نظام اسلامی گسترش پیدا کند و جلو برود، با مسائل جدید داخلی و بین‌المللی مواجه خواهد شد، و این مسائل او را نیازمند می‌کند به اینکه عقبه‌ فکری تغذیه‌کننده نظام هم گسترش پیدا کند.
 
رئیس دانشگاه طلوع مهر با اشاره به ادامه سخنان رهبری گفت: ایشان می‌فرماید: البته این کار، پیدا کردن مفاهیم جدید و بحث کردن درباره این‌ها کار همه کس نیست. فضلاء و متفکرینی بایستی دنبال این کار بروند که با مبانی اسلام کاملاً آشنا باشند. قرآن را با دقت مطالعه کرده باشند، تلاوت کرده باشند، تدبر کرده باشند و از جمود و تحجر فکری دور باشند؛ چون از آن طرف هم این خطر وجود دارد که یک آدم متحجر که هنوز مسئله دخالت دین در زندگی اجتماعی و سیاست و حکومت برای او حل نشده است، بخواهد وارد بشود. نه، باید انسان‌های متفکر، شخصیت‌های برجسته وارد این کار شوند.
 
بنایی افزود: همه بحث‌هایی که از سوی دانشگاه طلوع مهر و مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری در این سال‌ها انجام می‌شود، دقیقاً بحث‌هایی است که مبتنی بر قرآن و حدیث و بحث‌های مبنایی و ریشه‌ای و تبیینی است.
 
وی افزود: وقتی ما می‌گوییم دیدگاه مقام معظم رهبری یا خط مقام رهبری، دقیقاً این است که از سوی این مجموعه این خط فکری تعقیب و دنبال می‌شود و این برای کشور سرمایه‌ای است. برآیند این جلسات چاپ و پخش می‌شود و همه استفاده می‌کنند. دلیلش هم این است که دائما سیاسیون و دوستان ما، در احزاب و تشکل‌های مختلف از  کتاب‌ها و تولید جدید مجمع  پرسش می‌کنند و واقعاً برای آنها جنبه نوآوری دارد. 
انتهای پیام
captcha