ضرورت رعایت فرهنگ زیست محیطی در اجرای پروژه‌های شهری
کد خبر: 3960277
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳

ضرورت رعایت فرهنگ زیست محیطی در اجرای پروژه‌های شهری

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: فرهنگ حفاظت از محیط زیست امری ضروری در اجرای پروژه‌های شهری است و باید مورد توجه دستگا‌ه‌های اجرایی قرار گیرد.

ضرورت رعایت فرهنگ زیست محیطی در اجرای پروژه‌های شهریبه گزارش ایکنا از اردبیل، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل، روز گذشته ۲۶ اسفندماه در نشست هم‌اندیشی با مسئولان و فعالان محیط زیست استان، گفت: فرهنگ حفاظت از محیط زیست امری ضروری در اجرای پروژه‌های شهری است و باید مورد توجه دستگا‌های اجرایی قرار بگیرد.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های مسئولان به ویژه مقام معظم رهبری محیط زیست است و بار‌ها ایشان بر لزوم صیانت و مراقبت از آن تأکید کرده است.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به ظرفیت قانونی در طرح شکایت از سوی سازمان‌های مردم نهاد بر علیه متخلفان زیست محیطی، تصریح کرد: محاکم قضایی نیز طبق روال قانونی به اینگونه شکایات رسیدگی می‌کنند.

عتباتی، بر لزوم استمرار و تعامل با مراجع قضایی با دوستداران محیط زیست تاکید کرد و افزود: استفاده از مجازات جایگزین حبس را یکی دیگر از راهکار‌های لازم برای صیانت از محیط زیست است و باید با فرهنگ‌سازی و تشریح اهمیت محیط زیست در جامعه اقدامات به سمت و سویی برود که صیانت از محیط زیست در جامعه نهادینه شود.

وی با اشاره به تنوع زیست محیطی و پوشش‌های گیاهی استان اردبیل، اظهار کرد: این تعدد تنوع گیاهی، آب هوایی در استان بی‌نظیر است و همچون گنجی گرانبها و حیاتی است که خداوند متعال به استان هدیه داده است و اینک نیازمند مراقبت و توجه ویژه بر آن است تا این امانت به دست نسل‌های آینده برسد.

رئیس کل دادگستری استان با انتقاد از عملکرد برخی دستگاه‌ها و نهاد‌ها در عدم توجه به مسایل زیست محیطی، بیان کرد: عدم بی‌توجهی دستگاه‌ها و نهاد‌ها در اجرای پروژه‌های خود به مسایل زیست محیطی، خود عامل اساسی در بی‌توجهی به محیط زیست از سوی همگان است.

عتباتی بر لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی، صدا و سیما، نهاد‌های فرهنگی، ائمه جمعه و جماعات و بسیج برای فرهنگ‌سازی و صیانت از محیط زیست تأکید کرد و گفت: سازمان‌های مردم نهاد و فعالان محیط زیست می‌توانند نقش مطالبه‌گری خود را در این خصوص به خوبی ایفاء کنند و نسبت به هرگونه سهل‌انگاری در امر صیانت از محیط زیست واکنش به موقع نشان دهند و گزارش‌های خود را به مراجع قضایی جهت هر گونه برخورد با متخلفان ارائه کنند.

انتهای پیام
captcha