افزایش ۵۰درصدی سازش در پرونده‌های قضایی تاکستان
کد خبر: 3960478
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۰
در سال ۹۹ اتفاق افتاد؛

افزایش ۵۰درصدی سازش در پرونده‌های قضایی تاکستان

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان گفت: از ابتدای سال جاری، طرح اصلاح ذات‌البین، ویژه پرونده‌های کیفری با هدف کاهش جمعیت کیفری زندان و کاهش محکومیت کیفری شهروندان به اجرا درآمد که بیش از ۵۰ درصد پرونده‌ها در شهرستان تاکستان با سازش طرفین حل شده‌اند.

افزایش ۵۰درصدی سازش در پرونده‌های قضایی تاکستان

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حسین رجبی، دادستان تاکستان، با اشاره به افزایش سازش میان طرفین پرونده در شهرستان تاکستان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری، طرح اصلاح ذات‌البین، ویژه پرونده‌های کیفری با هدف کاهش جمعیت کیفری زندان و کاهش محکومیت کیفری شهروندان به اجرا درآمد که خوشبختانه با برقراری صلح در ۱۷۵۷ پرونده شاهد افزایش ۵۱ درصدی سازش در پرونده‌های کیفری نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان افزود: ضمن اجرای طرح مذکور ۶ درصد آمار ورود پرونده به دادسرا کاهش داشته و از سویی دیگر نیز شاهد کاهش ۲۰ درصدی بازداشتی‌ها در سال جاری نسبت به سال ۹۸ بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه کارگروه صلح وسازش متشکل از قضات، کارمندان دادسرا و اعضا شورای حل اختلاف مستقر در دادسرا و افسران دوایر قضائی کلانتری‌ها از ابتدای سال تشکیل شد، تصریح کرد: با آغاز به فعالیت این کارگروه ضمن سازش در ۴ پرونده قتل افزایش ۷۵ درصدی صلح در این قبیل پرونده‌ها را داشته‌ایم. همچنین نهادهای تعلیق تعقیب نیز ۸۰ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام
captcha