سیر صعودی بیماری کرونا در سایه بی‌تفاوتی به شیوه‌نامه‌های بهداشتی
کد خبر: 3961009
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۶

سیر صعودی بیماری کرونا در سایه بی‌تفاوتی به شیوه‌نامه‌های بهداشتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به حجم سفرهای نوروزی، اظهار کرد: انجام سفر و همچنین رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی شهروندان باعث می‌شود شاهد افزایش پیک بیماری پس از تعطیلات نوروزی باشیم.

سیر صعودی بیماری کرونا در سایه بی‌تفاوتی به شیوه‌نامه‌ها

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، سید محمد جمالیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، اظهار کرد: ۶۲ مورد جدید ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان شناسایی شده‌اند که از این تعداد 51 مورد در بیمارستان‌های استان تحت مراقبت قرار گرفتند و تعداد موارد مبتلا از زمان شیوع این ویروس تا کنون به ۳۸ هزارو۶۹۳ نفر رسیده است.

وی بیان کرد: در 24 ساعت گذشته مورد فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش نشده که بر این اساس، تعداد فوتی‌ها به یک هزار و ۴۹۸ نفر رسید. انجام سفر و همچنین رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی شهروندان باعث می‌شود شاهد افزایش پیک بیماری پس از تعطیلات نوروزی باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: بر اساس بازدیدهای انجام شده اکنون در روستاهای گوار و عقیل آباد، شاهد خودروهای پلاک خوزستان هستیم و مراسم ترحیم و عروسی نیز در روستاهای استان برگزار می‌شود. از شهروندان استان درخواست می‌شود که دید و بازدید های عید نوروز را محدود و در منزل از ماسک استفاده کنند و مراقب سالمندان نیز باشند.

وی ادامه داد: رستوران‌ها محیط بسیار مناسبی برای انتقال ویروس کرونا هستند و باید تهیه غذا به صورت بیرون‌بر باشد و مردم در صورت حضور در کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها از فضای باز استفاده کنند. در مرکز شهر مردم از ماسک استفاده می‌کنند، اما در شهرک‌ها و مناطق حاشیه شهر رعایت پروتکل‌ها بسیار ضعیف است و از ماسک نیز استفاده نمی‌شود.

جمالیان با اشاره به اینکه در روزهای اخیر تعداد بستری‌ها افزایش زیادی نداشته است، گفت: اکنون وضعیت شهرستان خمین و دلیجان نارنجی، آشتیان، تفرش و زرندیه آبی و مابقی شهرها در وضعیت زرد قرار دارد، اما این میزان رنگ‌بندی مربوط به هفته گذشته است. پیش‌بینی می‌شود در کل کشور در ۱۰روز آتی شاهد پیک افزایش بیماری باشیم و رنگ بندی‌ها نیز تغییر کند.

انتهای پیام
captcha