پروژه صحن حضرت زهرا(س) در نجف افتتاح می‌شود
کد خبر: 3962506
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۸
به‌زودی؛

پروژه صحن حضرت زهرا(س) در نجف افتتاح می‌شود

رئیس ستاد عتبات عالیات استان همدان از پیشرفت 95 درصدی صحن حضرت زهرا(س) خبر داد و گفت: این پروژه به‌زودی افتتاح خواهد شد.

پروژه صحن حضرت زهرا(س) در نجف افتتاح می‌شودمحمدعلی بادامی، رئیس ستاد عتبات عالیات استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: پروژه صحن حضرت زهرا(س)، در مساحتی بیش از 220 هزار متر مربع، در چهار طبقه واقع شده است که شامل فضاهای فرهنگی، کتابخانه، سالن غذاخوری، سالن مطالعات، حوزه علمیه، پارکینگ، موزه و مدرسه است که بیش از 50 درصد مساحت این پروژه به زائرسرا اختصاص یافته است.

بادامی با اشاره به اینکه این پروژه از پنج سال گذشته آغاز شده بود، یادآور شد: تاکنون دو هزار میلیارد تومان برای ساخت این صحن هزینه شده که همگی از طرف کشور ایران پرداخت شده است.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان همدان گفت: سهم استان همدان از مبالغ هزینه شده برای ساخت صحن حضرت زهرا(س) بیش از دو و نیم میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا گرچه روند اجرایی کار کُند شد اما متوقف نشد و تیم‌های مهندسی همچنان فعالیت خود را در ساخت و تکمیل پروژه ادامه دادند، اکنون 95 درصد پروژه به اتمام رسیده و فقط دکوراسیون داخلی، نصب لوسترها، معرق‌کاری بیرونی باقی‌مانده که امیدواریم طی ماه‌های اخیر انجام و نهایتاً در نیمه اول سال به بهره‌برداری برسد.

بادامی در پایان گفت: همدانی‌ها در تأمین نیروی انسانی، آهن‌آلات و کمک نذورات مردمی تأثیر بسزایی در ساخت و تکمیل این پروژه داشتند.

انتهای پیام
captcha