ضرورت توجه به توسعه مخاطب هنر انقلاب اسلامی
کد خبر: 3962891
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۵

ضرورت توجه به توسعه مخاطب هنر انقلاب اسلامی

رئیس حوزه هنری استان مرکزی اظهار کرد: توسعه مخاطب هنر انقلاب اسلامی مورد توجه است و متأسفانه حوزه هنری به خاطر کمبود امکانات در زمینه توسعه مخاطب خود ضعیف بوده حتما باید این بخش تقویت شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، رضا میرزایی، رئیس حوزه هنری استان مرکزی، امروز، هفدهم فروردین در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که به منظور تشریح برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی که در این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌های این هفته با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از 18 فروردین آغاز و تا 25 همین ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به شهادت سیدمرتضی آوینی، از اجرای برنامه‌های متنوع در استان خبر داد و گفت: برنامه‌های متعددی برای این ایام پیش‌بینی شده بود که به دلیل شیوع پیک چهام وتغییر رنگ استان از نارنجی به قرمز به جهت حفظ سلامت شهروندان از برگزاری صرف‌نظر کرده‌ایم.

میرزایی در ادامه به گام دوم انقلاب و تحول ایجاد شده درحوزه هنری اشاره کرد  افزود: از تیرماه سال 99 شاهد تحولات و تغییراتی حوزه هنری در موضوعات هستیم و سعی شده در محورهای تعریف شده محکم‌تر از قبل گام برداریم. اندیشه‌ورزی با نگاه اندیشه‌گانی از جمله تحولات ایجاد شده است.

وی ادامه داد: نگاه ما به حوزه هنری نگاه باشگاهی است. زیرا باشگاه توسط مربی مدیریت می‌شود و این مربی پیگیر و دغدغه‌مند برای رسیدن هنرمند به نتیجه‌ای مطلوب تلاش می‌کند و بر همین اساس برای این باشگاه باید یک برنامه مدون داشت تا هنرمندی در تراز انقلاب اسلامی تحویل جامعه دهد.

میرزایی با بیان اینکه مراکز استانی بر مبنای زیست‌بوم خود تعریف می‌شوند و نمی‌توان برای تمامی استان‌ها نسخه واحد تعریف کرد، اظهار کرد: مسائلی همچون ارتباط مؤثر با هنرمندان مؤمن انقلابی، تمرکز بر استعدادیابی، کاشت، داشت و رویش‌های هنری، بازیابی هویتی مرکز رشد باید مورد توجه قرار بگیرد و مأموریت‌ها نیز بر همین اساس پیش‌بینی و تدوین می‌شوند.

این مقام مسئول ضرورت تأکید بر توسعه مخاطب هنر انقلاب اسلامی را مورد تأکید کرد و گفت: متأسفانه حوزه هنری به خاطر کمبود امکانات در زمینه توسعه مخاطب خود ضعیف بوده حتما باید این بخش تقویت شود. چراکه جزو مهم‌ترین کارهای این حوزه است.

به‌گفته میرزایی قبل از این حوزه هنری اجازه زیادی برای ورود به برخی از موضوعات اجتماعی را نداشت، اما در حال حاضر حوزه هنری به عنوان کنشگر فعال و جدی حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی و مسائل روز کشور شناخته می‌شود که می‌توان به ورود حوزه هنری به عرصه صنعت و اقتصاد اشاره کرد که این امر نشان از گسترش فعالیت‌های حوزه هنری دارد.

وی تصریح کرد: استان مرکزی به عنوان قطب صنعتی کشور معرفی می‌شود که در این راستا می‌توانند از ابزار هنر جهت پیشرفت و تقویت صنعت کشور به عنوان اقدامی ملی  بهره‌مند شوند و حوزه هنری در این حوزه روایتگر گذشته، کنشگر فعلی و پرچمدار هنر انقلاب اسلامی است.

میرزایی در بخش دیگر از سخنان خود از انجام 12 عنوان و 30 برنامه در هفته هنر انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه هنری استان در بخش‌های مختلف می‌توان به ساخت فیلم کوتاه مبتنی بر فضای رسانه‌ای شعار سال، پرداختن به شخصیت کربلایی کاظم ساروقی، تهیه کلیپ قرآنی «اسماءالحسنی» ویژه ماه نبارک رمضان، برنامه روایت نور و ضبط 10 برنامه نقالی با محوریت زندگی، ایجاد کارگاه هنرهای تجسمی و تولید 30 اثر هنری با محوریت عفاف و حجاب، آسیب‌های اجتماعی و شعار سال، ویژه برنامه هنر انقلاب اسلامی در سیمای آفتاب و رادیو، برپایی نمایشگاه شهری و رونمایی از 2 کتاب داستان و یک کتاب شعر از نویسندگان بومی اشاره کرد.

وی بیان کرد: حوزه هنری از مرداد ماه سال گذشته تا این لحظه علاوه بر فعالیت‌های سخت‌افزاری در بخش ثبت خاطرات شفاهی و مکتوبات تولیدات نرم افزاری و آفرینش‌های ادبی تنها بخشی از اقدامات حوزه هنری استان است که اجرا شده است. برگزاری دهمین جشنواره نمایشگاه کوتاه صحنه و جشنواره شعر «سوره» در دو بخش بزرگسال و دانش‌آموزی و همایش مقاله‌نویسی شاعران انقلاب اسلامی در خصوص بررسی و نقد آثار حمید سبزواری از دیگر برنامه‌های اجرایی است.

انتهای پیام
captcha