کاهش 5 درصدی مستمری‌بگیران کمیته امداد در استان مرکزی
کد خبر: 3963764
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷

کاهش 5 درصدی مستمری‌بگیران کمیته امداد در استان مرکزی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی، اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته تعداد مددجویان مستمری‌بگیر استان با کاهش ۵ درصدی مواجه شده و به ۴۵ هزار و ۶۰۰ خانوار رسید.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مجید مؤمنی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی، امروز، 22 فروردین در نشست مطبوعاتی که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، گفت: سال گذشته اقدامات خوبی در زمینه‌های مختلف انجام شده است که کسب رتبه دوم اجرای طرح «ایران یار مهربان» توسط این مجموعه در سطح کشور گواهی بر این ادعاست. این طرح تا پایان سال ادامه خواهد داشت. این طرح برای 35 هزار خانواده در استان هدف‌گذاری شده است که تاکنون 30 هزار خانواده تحت پوشش طرح یاد شده قرار دارند.

وی با اشاره به حمایت 30 هزار خیر از 6200 یتیم و خانواده محسنین و پرداخت میانگین 460 برای 1974 خانواده محسنین در استان، در تشریح وضعیت اشتغال مددجویان تحت پوشش این اداره از ایجاد 9700 فرصت شغلی پایدار به ارزش 136 میلیارد و 200 میلیون تومان در استان خبر داد و افزود: انجام این اقدامان باعث شده است نسبت به برنامه افزایش ۱۳۴ درصد عملکرد را شاهد باشیم.

مؤمنی میزان کمک‌های مردمی در سال 99 را با رشدی معادل 199 درصد اعلام کرد و افزود: در حوزه مسکن نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است و در استان خانواده یتمی بالای سه نفر مستأجر نخواهیم داشت. از ابتدای سال گذشته 129 خانواده یتیم بالای سه نفر در استان شناسایی شدند که اقدامات لازم برای خانه‌دار شدن آنان فراهم شده است. همچنین در 3میلیارد و 200 میلیون تومان برای ساخت سرویس بهداشتی و حمام برای 1056 خانواده هزینه شده است.

این مقام مسئول در خصوص برنامه‌های این اداره کل ویژه ماه مبارک رمضان با اشاره به اینکه هدف‌گذاری امسال افزایش 30 درصد تسبت به بازه زمانی سال قبل است، گفت: در ماه رمضان سال گذشته ۱۸۴ هزار و ۴۳۷ بسته معیشتی با ۱۶۸ میلیارد تومان اعتبار و بیش از ۳۶۷ هزار وعده غذایی گرم درب منازل با صرف ۵ میلیارد و ۷۰ میلیون تومان اعتبار توزیع شده است.

وی ادامه داد: مجموع اعتبار کمیته امداد استان در سال گذشته ۵۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون بوده که ۱۷ درصد بیشتر از این میزان، اعتبار از مرکز دریافت شده است. در سال ۹۹ بیش از 3300 خانوار خودکفا شده و از پوشش کمیته امداد خارج شدند، با تلاش‌های صورت گرفته تعداد مددجویان مستمری‌بگیر با کاهش ۵ درصدی مواجه شده و به ۴۵ هزار و ۶۰۰ خانوار رسید.

مؤمنی به عملکرد مراکز نیکوکاری در استان پرداخت و بیان کرد: مراکز نیکوکاری سال 99، ۳۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به مددجویان کمک کردند. همچنین در این بازه زمانی ۶۷۵۲ نفر از مددجویان و نیازمندان از تسهیلات قرض‌الحسنه امداد ولایت کمیته امداد با اعتبار ۵۴ میلیارد و ۲۴۰میلیون تومان بهره‌مند شدند.

انتهای پیام
captcha