افتتاح اولین آزمایشگاه ژنتیک استان مرکزی
کد خبر: 3963989
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷

افتتاح اولین آزمایشگاه ژنتیک استان مرکزی

سرپرست جهاددانشگاهی استان مرکزی اظهار کرد: اولین آزمایشگاه ژنتیک استان مرکزی به زودی به همت جهاددانشگاهی استان در اراک افتتاح می‌شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی، علی‌اصغر غفاری‌زاده، سرپرست جهاددانشگاهی استان از افتتاح اولین آزمایشگاه ژنتیک به همت جهاد دانشگاهی این استان خبرداد و گفت: این آزمایشگاه ژنتیکن توسط پروفسور منصور حیدری استاد دانشگاه تهران زیر نظر جهاددانشگاهی استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهارکرد: آزمایشگاه ژنتیک جهاددانشگاهی دارای بخش‌های تخصصی شامل سیتوزنتیک و ملکولار است که با بهره‌گیری از تجهیزات به روز ژنتیک و کادر فنی مجرب فعالیت خواهد کرد.

غفاری‌زاده با اشاره به اینکه اغلب بیماری‌های ژنتیک درمان ندارند و معلولیت و ناتوانی ذهنی یا جسمی در تمام طول عمر فرد مبتلا، همراه اوست و پیشگیری تنها راه مقابله با این بیماری‌هاست، خاطرنشان کرد: با انجام مشاوره به موقع و آزمایش‌های ژنتیک می‌توان از بسیاری بیماری‌ها و معلولیت‌ها پیشگیری کرد. این آزمایشگاه در زمینه بسیاری از بیماری ها که زمینه ژنتیکی و ارثی دارند و همچنین در درمان ناباروی نقش مهمی دارد.

انتهای پیام
captcha