ابلاغ ۱۷ برنامه فرهنگی- قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در ماه رمضان
کد خبر: 3965507
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵

ابلاغ ۱۷ برنامه فرهنگی- قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در ماه رمضان

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، از ابلاغ ۱۷ برنامه فرهنگی- قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در ماه مبارک رمضان، خبر داد و گفت: در ماه رمضان سال‌جاری با توجه به شرایط کرونایی و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای تعمیق و گسترش فعالیت‌های قرآنی برنامه‌ریزی شده است.

ابلاغ ۱۷ برنامه فرهنگی- قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در ماه رمضانحجت‌الاسلام احمد علی‌نسب، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، گفت: در ماه مبارک رمضان سال‌جاری با توجه به شرایط کرونایی و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای تعمیق و گسترش فعالیت‌های قرآنی در این ماه مبارک برنامه‌ریزی شده است.

حجت‌الاسلام علی‌نسب، با اشاره به جزئیات برنامه‌های فرهنگی و قرآنی اوقاف و امورخیریه استان اردبیل در ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: اقامه نماز جماعت در صحن و فضا‌های روباز بقاع مجری طرح ضیافت الهی، اقامه نماز عید سعید فطر، برگزاری مراسم مذهبی، مناجات، خدیجه مادر است، جشن ولادت امام مجتبی(ع)، مراسم شب‌های قدر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بصورت محدود و در بستر فضای مجازی، برگزاری برنامه‌های جزءخوانی و برپایی محافل قرآنی، برگزاری جلسات روزانه تفسیر قرآن کریم، استفاده از ظرفیت تبلیغی ماذنه‌ها و پخش نوا‌های متناسب با ماه مبارک رمضان عناوین برنامه‌های فرهنگی و قرآنی است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، یاد آور شد: در ایامی قرار داریم که انس با معارف و مفاهیم دینی و قرآنی به عنوان بهترین آرامش دهنده روح و روان هر انسانی است و تمام تلاشمان این است که افراد جامعه بهترین بهره‌وری را از ثانیه ثانیه این ماه مبارک داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: ابلاغ این ۱۷ برنامه فرهنگی و قرآنی در بخش فعالیت‌های فرهنگی مجازی دینی و قرآنی، فعالیت‌های فرهنگی مجازی علمی تخصصی، فعالیت‌های فرهنگی مجازی هنری و ادبی، فعالیت‌های فرهنگی مجازی اجتماعی، فعالیت‌های فرهنگی مجازی ارتباطات فرهنگی در قالب محور‌های قرآن و عترت، ترویج فرهنگ و ارزش‌های اسلامی، آموزش، ابتکار، خلاقیت، تبلیغات فرهنگی و اجتماعی، ارتقای مهارت و هنر، مشارکت، مسئولیت پذیری اجتماعی، نشاط اجتماعی، سلامت روان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مناسب‌های ملی مذهبی اجرایی است.

حجت‌الاسلام علی‌نسب، با بیان اینکه در راستای ترویج سبک زندگی قرآنی مورد تاکید مقام معظم رهبری برنامه‌های متعددی در این خصوص اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: هدف فعالیت‌های فرهنگی و فوق برنامه‌ای اجرای رسالت دینی و فرهنگی در شرایط موجود جامعه با بهره‌گیری از تمام ظرفیت روحانی و معنوی ماه مبارک رمضان است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، با اشاره به دیگر فعالیت‌ها فرهنگی- قرآنی، افزود: پخش مراسم بقاع متبرکه در شبکه‌ها و کانال‌های فضای مجازی، اجرای مسابقات سراسری معارفی در فضای مجازی، طرح سفره‌های افطاری ساده(بصورت بسته بندی و بیرون بر) و ... از دیگر برنامه‌های فرهنگی و قرآنی این اداره است.

انتهای پیام
captcha