هوشمندسازی قوه قضاییه ظرفیتی ارزشمند است
کد خبر: 3966606
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶

هوشمندسازی قوه قضاییه ظرفیتی ارزشمند است

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، گفت: رؤسا و دادستان‌ها باید به الکترونیکی و هوشمند شدن قوه قضاییه توجه کرده و از این ظرفیت‌های بسیار ارزشمند نهایت استفاده را کنند زیرا بحث دادرسی الکترونیک منافع فراوانی برای مردم و دستگاه قضایی دارد.

ارسالی امروز| هوشمند سازی قوه قضائیه ظرفیتی ارزشمند است اکبر گروسی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، ۳ اردیبهشت ماه، در جلسه ویدیو کنفرانس با رؤسا و دادستان‌های ۵ حوزه قضایی شمال استان، اظهار کرد: الکترونیکی و هوشمند شدن قوه قضاییه توجه ویژه‌ای می‌طلبد و باید از این ظرفیت‌های بسیار ارزشمند نهایت بهره را برد.

وی ادامه داد: بخش مهمی از سند تحول در سال ۱۴۰۰ اجرایی خواهد شد و باید آمادگی لازم را داشته باشیم و از شهید بلند مرتبه ماه مبارک رمضان شهید عدالت مدد بجوئیم تا در تحقق عدالت واقعی نهایت تلاش را بکنیم و کم نگذاریم.

گروسی بیان کرد: آمار عملکردها و گزارش‌های واصله و شاخص‌های کشوری بیانگر تلاش جهادی و ارزشمند همکاران را دارد و نکات قوت و وضعف کاملاً روشن بوده که باید نکات قوت تقویت و ضعف‌ها با مجاهدت برطرف شوند.

وی ادامه داد: بحث نظارت بسیار مهم است و نظارت بر شعب حوزه قضایی و عملکرد آن که باید همیشه برقرار باشد حتی در ایام تعطیل هم مسئول نباید از مجموعه تحت امر خود غافل شود و همه امور و کارها را مورد رصد قرار دهد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: از رؤسا و دادستان‌های حوزه‌ها درخواست می‌شود که از ظرفیت شوراهای حل اختلاف نهایت استفاده را کرده و به امر سازش اهمیت ویژه‌ای داده و واحد سازش ضابطین را تقویت کنند تا از ورود پرونده به دادگستری‌ها جلوگیری شود.

وی گفت: رؤسا و دادستان‌ها باید به الکترونیکی و هوشمند شدن قوه قضاییه توجه کرده و از این ظرفیت‌های بسیار ارزشمند نهایت استفاده را کنند زیرا در بحث دادرسی الکترونیک که بسیار مهم بوده و منافع بسیاری برای مردم و دستگاه قضایی دارد.

گروسی اظهار کرد: دستورالعمل حفظ شأن کارکنان، جشن گلریزان و کمک به آزادی زندانیان غیرعمد در ماه مبارک رمضان مورد تأکید قرار دارد و اجرای آن‌ها امری نیک و شایسته است.

 وی ادامه داد: با توجه به وضعیت کرونایی کشور، دستگاه قضایی نمی‌تواند به هیچ وجه تعطیل شود ولی باید با رعایت کامل پرتکل‌های بهداشتی، محیط امنی برای همکاران و کارکنان ایجاد کنیم تا به حول و قوه الهی از این مرحله سخت هم عبور کنیم و آسیبی متوجه همکاران و مراجعین نشود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی بیان کرد: استفاده حداکثری از مجازات‌های جایگزین حبس و نیز مرخصی ۲۰ روزه زندانیان در ایام ماه مبارک رمضان انجام شود و از رؤسا و دادستان‌ها درخواست می‌شود با نظارت مستمر این امور را نظارت کنند.

  

انتهای پیام
captcha