خیرین مدرسه‌ساز در جهت اعتلای روح انسان حرکت می‌کنند
کد خبر: 3967943
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰
محسن حاجی میرزایی:

خیرین مدرسه‌ساز در جهت اعتلای روح انسان حرکت می‌کنند

وزیر آموزش و پرورش در مراسم گرامیداشت روز ملی خیرین مدرسه‌ساز گفت: خیرین مدرسه‌ساز در کار انسان‌سازی مشارکت دارند و همه کسانی که در راستای اعتلای روح و روان انسان حرکت می‌کنند، هنرمند هستند.

حاجی میرزایی

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ مراسم گرامیداشت روز ملی خیرین مدرسه‌ساز کشور عصر امروز چهارشنبه ۸ اردیبهشت‌ماه با حضور وزیر آموزش و پرورش و معاون رئیس جمهور در محل اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد. این مراسم همچنین به صورت برخط از طریق صفحه آپارات پخش شد.

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در این مراسم ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی‌(ع)، با بیان اینکه باید به دنبال وجه اشتراکی بود و خیرین و معلمان را در یک منظومه در نظر گرفت، گفت: هستی پر از رمز و راز است و فهم چگونه زیستن رمز هستی است. سهراب سپهری در جایی می‌گوید: هستی عرصه پر رمز و راز انسان است، هنر در جان‌بخشی و اعتلای روح است، این صحنه گسترده‌ای که در برابر ماست، جلوه‌هایی از ویژگی انسان را آشکار می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه همه کسانی که در راستای اعتلای روح و روان انسان حرکت می‌کنند، هنرمند هستند و بارزترین و درخشان‌ترین جلوه هنر آن جایی است که چیزی به انسان‌ها اضافه می‌کند، افزود: خیرین مدرسه‌ساز به نوعی در کارخانه انسان‌سازی مشارکت می‌کنند، بنابراین اینان هنرمند هستند. معلمان هم که در کار پرورش انسان هستند و این هدف را دنبال می‌کنند، در جایگاه رفیعی قرار دارند، چرا که هویت‌بخش و شخصیت‌ساز هستند.

در بخشی از این مراسم همچنین محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه از افزایش اعتبارات خیرین مدرسه‌ساز خبر داد و گفت: بودجه اعتبارات خیرین مدرسه‌ساز به رقم ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان رسیده است. در واقع ۴۰ میلیارد اعتباری که برای مشارکت خیرین مدرسه‌ساز طی سال گذشته در نظر گرفته شده بود، اکنون به ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است و همین امر خود دلیلی بر افزایش انرژی و انگیزه خیرین است.

نوبخت همچنین در ادامه گفت: این قول را می‌دهیم که تمام اعتبارات مربوط به مشارکت خیرین به صورت صد در صد پرداخت می‌شود. در این راستا همچنین از امکان و ظرفیت مجلس شورای اسلامی استفاده خواهیم کرد.
انتهای پیام
captcha