دانش‌آموزان روستاهای کردستان از اینترنت پرسرعت بهره‌مند می‌شوند
کد خبر: 3972311
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۶

دانش‌آموزان روستاهای کردستان از اینترنت پرسرعت بهره‌مند می‌شوند

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کردستان گفت: امروزه دردآورترین مسئله برای یک خانواده نبود اینترنت پرسرعت برای دسترسی فرزندان به کلاس‌های مجازی است در این راستا شرکت مخابرات کردستان تمام تلاش خود را به کار گرفته تا زیرساخت‌های لازم برای دسترسی به اینترنت پرسرعت در روستاها را فراهم کند.

شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از امور زندگی ما انسان‌ها را تغییر داد و دنیای دیگری را برابر چشم همگان باز کرد. یکی از شیوه‌های تغییر و دگرگونی ایجاد شده آموزش به شیوه مجازی بود هرچند ورود این تکنولوژی به عرصه آموزش مزایای بسیاری ازجمله بهره‌مندی از کلاس‌های مجازی دانشگاهی در فاصله‌های دور و بهره‌مندی از حضور اساتید خبره و ... داشت، اما نبود زیرساخت‌های کافی و تعطیلی آموزش حضوری در استان کردستان مزایای این آموزش مجازی را به کام بسیاری از دانش‌آموزان به‌ویژه در روستاها تلخ کرد و گاهی دانش‌آموزان روستایی برای بهره‌مندی از کلاس مجازی باید در ساعات مختلف شبانه‌روز به بلندترین ارتفاع روستا می‌رفتند تا بتوانند در کلاس‌های مجازی حضور داشته باشند و حتی در تعدادی از روستاها موجب شد که عطایش را به لقایش ببخشند. همین امر مسئولان استان را بر آن داشت تا با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم به‌ویژه در روستاها از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنند و آموزش مجازی را برای این دانش‌آموزان روستایی تسهیل کنند.

آزاد حکمت، مدیرعامل شرکت مخابرات استان کردستان، روز گذشته، 28 اردیبهشت‌ در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با اشاره به اینکه شرایط کرونایی نیازمندی‌های مردم را تغییر داده‌ است، اظهار کرد: هدف‌گذاری ما در شرکت مخابرات استان کردستان بر مبنای نیاز مردم تعیین می‌شود و در تلاشیم با تأمین تجهیزات لازم بتوانیم جوابگوی خواسته‌های مردم باشیم.

وی افزود: توسعه اینترنت در مناطق روستایی تکلیف اصلی شرکت مخابرات نیست اما با توجه به اینکه نیازمندی‌های خانواده‌ها امروز بر مدار اینترنت می‌چرخد و دردآورترین مسئله برای یک خانواده نبود اینترنت برای دسترسی فرزندان به کلاس‌های مجازی درس است، شرکت مخابرات استان کردستان در طول دو سال اخیر تمام تلاش خود را به کار گرفته تا زیرساخت‌های لازم برای دسترسی به اینترنت پرسرعت در روستاها را فراهم کند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کردستان با اشاره به نقش اصلی رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی شرکت مخابرات استان با مشکلات آموزشی روستاها بیان کرد: در این راستا و با توجه به شعار امسال شرکت مخابرات مبنی بر «سرعت‌بخشی به تحول دیجیتال در زمان تهدید» اقدام به راه‌اندازی 136 سایت روستایی در کردستان کردیم.

وی با اشاره به برنامه‌های توسعه ارتباطات در مناطق روستایی افزود: در حال حاضر شرکت مخابرات استان کردستان بنا بر مسٔولیت اجتماعی خود 544 روستای استان کردستان به اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند که 39 روستا در سال گذشته و 4 روستای جدید نیز در سال جاری تاکنون به اینترنت پرسرعت مجهز شده‌اند.

حکمت با اشاره به سرمایه‌گذاری ۳۶ میلیارد ریالی در حوزه شبکه فیبر نوری طی سال گذشته بیان کرد: ۳۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری شهری، 4 کیلومتر بین شهری و ۲۲۳ کیلومتر فیبر نوری روستایی سال گذشته در استان کردستان اجرا شد.

وی از به روزرسانی 67 مرکز مخابراتی روستایی در کردستان خبر داد و گفت: در تلاشیم سال جاری تمام مراکز مخابراتی روستایی کردستان به‌روزرسانی شود و تمام نقاط روستایی که کابل مسی بوده به کابل نوری تجهیز شوند چرا که کابل‌های مسی به دلیل محدودیت پهنای باند جوابگوی اینترنت نیست.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کردستان شرکت مخابرات افزود: در اقدامی این مراکز و کابل‌ها را جمع‌آوری و فیبر نوری جایگزین می‌شود که امکان ارائه اینترنت با کیفیت‌تری را برای روستاها فراهم می‌آورد.

وی بیان کرد: طی سال گذشته در حوزه دیتا ۳۹ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و ظرفیت پهنای باند استان از ۳۰ گیگ به ۵۰ گیگ افزایش یافته است هرچند مصرف اینترنت استان 25 گیگ است اما با توجه به نیازهای آتی مردم به اینترنت این اقدام صورت گرفته است.

حکمت از سرمایه‌گذاری یک هزار و ۴۱۲ میلیارد ریال در حوزه‌های تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه و سیستم‌های انتقال مخابرات استان در سال گذشته خبر داد و افزود: سال گذشته در حوزه سیستم‌های انتقال ۳۰۵ میلیارد ریال و در بخش سیار، یک هزار و ۱۰۷ میلیارد ریال هزینه شد.

وی به ارتقای ۱۴۸ سایت تلفن همراه شهرها به G۴، یادآور شد: سال گذشته ۱۵ هزار و ۳۵۷ اشتراک تلفن ثابت، ۳۲ هزار و ۲۷۲ اشتراک اینترنت پرسرعت مخابرات و ۲ هزار و ۹۹ اشتراک جدید FTTH واگذار شد.

انتهای پیام
captcha