اعلام فراخوان دریافت گزارش عملکرد قرآنی دستگاه‌ها در سال 99
کد خبر: 3972425
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۵
رضا سلامت‌پناه خبر داد:

اعلام فراخوان دریافت گزارش عملکرد قرآنی دستگاه‌ها در سال 99

معاون دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی از اعلام فراخوان دریافت گزارش عملکرد قرآنی دستگاه‌ها و نهادها خبر داد و گفت: از دستگاه‌ها و نهادهای مختلف درخواست می‌شود تا پایان خردادماه عملکرد قرآنی خود را به دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی ارسال کنند.

اعلام فراخوان دریافت گزارش عملکرد قرآنی سال 1399 دستگاه‌ها

رضا سلامت‌پناه، معاون دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های دبیرخانه شورا تدوین کتاب سال در حوزه قرآن کریم است، گفت: این دبیرخانه سال گذشته پس از درخواست کتبی از همه دستگاه‌ها و نهادهای کشور، اقدام به تدوین کتاب سال قرآن در سال 1398 کرد، که به عنوان تجربه‌ای آغازین، به تبیین تلاش‌های صورت گرفته برخی نهادها در امور قرآنی که گزارش خود را به این دبیرخانه ارسال نموده‌اند، پرداخت.

وی افزود: با عنایت به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای تدوین و انتشار کتاب سال قرآن در سال 1399، دبیرخانه شورای توسعه در نظر دارد ضمن بازتاب فرایندها و فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌ها و نهادها، پیامدسنجی این فعالیت‌ها در میزان تمسک به قرآن در سطح جامعه را در قالب پیمایش ملی سنجش شاخص‌های توسعه فرهنگ قرآنی سنجیده و نتایج آن را ارائه کند.

سلامت‌پناه تصریح کرد: دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و عمومی از نظر فعالیت قرآنی را می‌توان به دو گروه تقسیم کرد؛ گروه اول دستگاه‌هایی هستند که جامعه هدف آنها کارکنان دستگاه و حداکثر خانواده‌های آنها هستند. این دستگاه‌ها عمدتاً فاقد بخش قرآنی(ساختار) مستقل هستند و فعالیت‌های قرآنی آنها حداکثر از سوی بخش‌های آموزشی، روابط عمومی و یا بخش‌های فرهنگی صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: گروه دوم نیز دستگاه‌هایی هستند که جامعه هدف آنها عموم مردم یا اقشاری از مردم هستند که جزء کارکنان دستگاه محسوب نمی‌شوند. این دستگاه‌ها عمدتاً دارای بخش قرآنی (ساختار) مستقل هستند که در سطح اداره، اداره کل، مرکز، دفتر، معاونت یا سازمان قرآنی فعالیت می‌کنند.

سلامت‌پناه اظهار کرد: از تمامی دستگاه‌ها و نهادهای دولتی، عمومی و مردمی کشور که در زمینه امور قرآنی فعالیت دارند انتظار می‌رود به منظور تدوین شایسته کتاب سال قرآن، عناوین برنامه‌های قرآنی خود در سال 1399 را در قالب فرم‌های طراحی شده به دبیرخانه شورای توسعه ارسال کنند.

یادآور می‌شود، دستگاه‌ها تا پایان خردادماه مهلت دارند نسبت به ارسال فعالیت‌های قرآنی خود به نشانی خیابان ولیعصر(عج)، خیابان طالقانی شرقی، پلاک 436 و شماره 66976559 اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha