تشکیل ۲۵ هزار صندوق قرض‌الحسنه مردمی در قالب بانکداری اسلامی
کد خبر: 3972654
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
رئیس بسیج سازندگی کشور خبر داد:

تشکیل ۲۵ هزار صندوق قرض‌الحسنه مردمی در قالب بانکداری اسلامی

رئیس بسیج سازندگی کشور از تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان تسهیلات محرومیت‌زدایی به لرستان خبر داد و گفت: بر‌ای اشتغال پایدار ۲۵ هزار صندوق قرض‌الحسنه مردمی در قالب بانکداری اسلامی تشکیل شده است.

تشکیل ۲۵ هزار صندوق قرض‌الحسنه مردمی در قالب بانکداری اسلامیبه گزارش ایکنا از لرستان، محمد زهرایی، رئیس بسیج سازندگی کشور امروز، ۳۰ اردیبهشت در سفر به لرستان در جمع خبرنگاران، گفت: از محل تبصره ۱۶ حدود ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای بسیج و سپاه مصوب شده که در حال هماهنگی با بانک‌ها هستیم که از این میزان ۱۷۰ میلیارد تومان سهم استان لرستان است.

وی افزود: بسیج سازندگی برای رسیدگی به روستا‌ها و محلات حاشیه‌نشین شهر به دنبال تدوین برنامه جامع است که یک طرح ملی آماده و به دنبال تدوین برنامه‌های استانی هستیم و در همین راستا در استان لرستان نیز با شناسایی و آمایش پروژه‌ها، طرح‌ها برای تدوین برنامه پنج ساله آغاز شده است.

زهرایی اضافه کرد: در راستای رفع معضل بیکاری به دنبال ایجاد فرصت شغلی و تثبیت شغل به سمت تکمیل زنجیره ارزش جهت اشتغال پایدار هستیم همچنین جهت اشتغال پایدار بستر کار ۲۵ هزار صندوق قرض‌الحسنه مردمی در قالب بانکداری اسلامی تشکیل شده است.

وی گفت: از محل تبصره ۱۶ حدود ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای بسیج و سپاه مصوب شده که در حال هماهنگی با بانک‌ها هستیم که از این میزان ۱۷۰ میلیارد تومان سهم استان لرستان است.

زهرایی گفت: محرومیت‌زدایی کار مشترک بسیج سازندگی و دولت است و در استان لرستان که ظرفیت بودجه‌ای بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است اینکه چه سهمی را بسیج سازندگی بگیرد در جلسات کارشناسی مشخص می‌شود.

انتهای پیام
captcha