اعلام مکان‌های واکسیناسیون کرونا در شیراز
کد خبر: 3973041
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳

اعلام مکان‌های واکسیناسیون کرونا در شیراز

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا و واکسیناسیون آن، مکان‌هایی که در آن‌ها واکسن کرونا در شیراز تزریق می‌شود را اعلام کرد.

به گزارش ایکنا از فارس، عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، اول خردادماه در استودیو سلامت فارس با اشاره به ادامه واکسیناسیون کرونا برای گروه سنی بالای 75 سال در مراکز واکسیناسیون شیراز و سایر شهرستان‌های فارس، از افراد گروه سنی بالای 70 سال خواست با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir و ثبت اطلاعات فردی خود برای دریافت واکسن اقدام کنند تا پس از برنامه‌ریزی و مشخص شدن زمان و مکان واکسیناسیون به آنان اعلام شود و بر اساس برنامه مشخص شده به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی افزود: در حال حاضر در شهرستان شیراز دو مرکز واکسیناسیون خودرویی در پارک کوهستانی دراک و ورودی ورزشگاه 50 هزار نفری میانرود، همچنین مراکز ثابت واکسیناسیون شامل مرکز واکسیناسیون برج پژوهشی محمد رسول‌الله(ص) واقع در خیابان خلیلی، سالن ورزشی غدیر دانشکده علوم توانبخشی واقع در بلوار شهید چمران، سالن هلال احمر واقع در بلوار سیبویه بعد از بیمارستان قلب‌الزهرا(س) و سالن بهزیستی واقع در کوی زهرا(س)، آماده ارائه خدمت به سالمندان و واکسیناسیون این افراد است؛ در شهرستان‌ها نیز مراکز واکسیناسیون از سوی شبکه‌های بهداشت و درمان هر شهرستان اطلاع‌رسانی می‌شود.

همتی تصریح کرد: همچنین مرکز واکسیناسیون واقع در سالن ملاصدرا محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی واقع در شهرک گلستان، از فردا برای واکسیناسیون سالمندان بر علیه بیماری کووید19 فعال است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: مردم می‌توانند پرسش‌های خود در زمینه عوارض واکسن کرونا را در تماس با شماره 3388 مطرح کنند تا ضمن ارائه راهنمایی‌های لازم، در صورت نیاز ارجاع به مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان‌ها از سوی کارشناسان مربوطه انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، 889 هزار و 225 مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه‌های استان انجام شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، 257 هزار و 803 بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، 101 هزار و 967 مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد پانزده هزار و 37 بیمار مثبت نیز به این روش شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، 272 هزار و 840 بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

همتی همچنین از بهبودی 249 هزار و 65 نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند و افزود: هم‌اکنون هزار و  377 بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، 246 بیمار مبتلا به کووید۱۹ نیز به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام جان باختن 9 هم استانی دیگر در اثر کروناویروس طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را چهار هزار و 467 نفر اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha