نیازمند فرهنگ‌سازی صحیح برای اجرای موفق واكسیناسیون كرونا هستیم
کد خبر: 3973176
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶

نیازمند فرهنگ‌سازی صحیح برای اجرای موفق واكسیناسیون كرونا هستیم

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز بر لزوم فرهنگ‌سازی صحیح برای اجرای موفق واكسیناسیون كرونا در سطح استان فارس تأكید كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 2 خردادماه در سیصد و بیست و هفتمین نشست ستاد مدیریت کرونا این دانشگاه با تأکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی در زمینه واکسیناسیون کرونا در جامعه همراه بود.

وی با بررسی روند واکسیناسیون کرونا در فارس افزود: مجموعه سلامت استان برای افزایش ایمنی در جامعه و واکسیناسیون عمومی تلاش می‌کند و در این راستا نیازمند اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی، با کمک مسئولان و رسانه‌ها هستیم تا مردم با خاطری آسوده برای واکسیناسیون کرونا به مراکز مشخص شده مراجعه و بر اساس اولویت‌های ستاد ملی کرونا واکسن دریافت کنند.

همتی از گروه‌های سنی مشخص شده برای دریافت واکسن خواست بدون توجه به شایعات، در زمان‌های اعلام شده به مراکز مختلف واکسیناسیون در شیراز و شهرستان های استان فارس مراجعه کنند.

وی با بررسی آمارهای چند روز اخیر کروناویروس در استان گفت: به نظر می‌رسد آمارها بار دیگر روند افزایشی دارد و برای پیشیگیری از مواجهه با موج جدید بیماری، باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم.

همتی افزود: با توجه به روند شیوع سوش‌های جدید کرونا در شهرستان‌های جنوبی کشور و استان فارس، همچنین وضعیت قرمز چند شهر جنوبی، پایش دقیق وضعیت شیوع کرونا از سوی دانشگاه‌های کلان منطقه پنج کشور به ویژه شهرستان‌های گرمسیری، با توجه به احتمال موج جدید شیوع بیماری کووید19 و بررسی سوش‌های منطقه ضروری است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز همچنین بر اهمیت برگزاری وبینارهای مشترک در سطح کلان منطقه پنج کشور و با هدف بررسی آخرین وضعیت کووید19 در جنوب کشور، برای برنامه‌ریزی بهتر برنامه‌های کنترل این بیماری تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha