مهلت ثبت‌نام در مدارس علمیه خواهران یزد تمدید شد
کد خبر: 3973217
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱

مهلت ثبت‌نام در مدارس علمیه خواهران یزد تمدید شد

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به ثبت‌نام بیش از 600 نفر تاکنون، از تمدید مهلت ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در سال تحصیلی 1401-1400 خبر داد.

مهلت ثبت‌نام در مدارس علمیه خواهران یزد تمدید شدحجت‌الاسلام محمد کارگر شورکی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در گفت‌و‌گو با ایکنا از یزد، با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 600 نفر برای تحصیل در مدارس علمیه خواهران این استان ثبت‌نام کرده‌اند اظهار کرد: مهلت ثبت‌نام مقاطع تکمیلی اعم از سطح 3 و 4 و بازپذیری تا روز جمعه هفتم خرداد و مقطع عمومی اعم از سیکل و دیپلم تا روز سه‌شنبه، 15 تیرماه تمدید و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق وبگاه paziresh.whc.ir و مدارس علمیه سراسر کشور اقدام به ثبت‌نام کنند.

وی افزود: داوطلبانی که پیش از این در پذیرش سال تحصیلی 1401-1400 حوزه‌های علمیه خواهران ثبت‌نام کرده بودند، می‌توانند در این مدت اطلاعات خود را ویرایش کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد اظهار کرد: بیش از 2 هزار و 200 طلبه در 17 مدرسه علمیه در مقطع سطح دو استان یزد مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد، 5 مدرسه حضرت زهرا(س) احمدآباد، حضرت زینب کبری(س) یزد و حضرت نرجس(س) محمدآباد پذیرش اختصاصی سیکل و مدارس الزهرا(س) یزد و حضرت زهرا(س) میبد پذیرش همزمان سیکل و دیپلم را برعهده دارند.

وی با اشاره به اینکه پذیرش طلاب با مدرک سیکل، بدون آزمون ورودی و تنها از طریق مصاحبه است اضافه کرد: در سال جاری در مقطع عالی سطح 3 حوزه معادل کارشناسی ارشد بیش از 400 طلبه در 6 رشته «تفسير و علوم‌ قرآنی»، «فقه ‌و اصول»، «مدرسی ادبیات عرب»، «اخلاق و تربیت اسلامی»، «کلام با گرایش امامت»، «مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی» مشغول به تحصیل هستند و پذیرش طلاب در این مقطع در سه شهر یزد، اردکان و میبد صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: پذیرش در مقطع تخصصی سطح 4 حوزه معادل دکتری در سال جاری در 3 رشته «تفسیر تطبیقی»، «فقه خانواده» و «علوم و معارف قرآنی» خواهد بود و تعداد طلاب جاری در این مقطع در استان بیش از 70 نفر است.

وی اضافه کرد: علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به دفترچه‌های راهنمای پذیرش در سایت سنجش و پذیرش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و یا پایگاه اینترنتی paziresh.whc.ir مراجعه کنند.

کارگر یادآور شد: آزمون مقاطع تکمیلی و بازپذیری در روز جمعه 4 تیرماه سال جاری و آزمون مقطع عمومی ویژه دارندگان مدرک دیپلم و بالاتر روز جمعه 25 تیرماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha