مشکلات زنجیره واکسیناسیون با قطعی برق در خراسان شمالی
کد خبر: 3974304
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰

مشکلات زنجیره واکسیناسیون با قطعی برق در خراسان شمالی

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مناطق روستایی در حال واکسیناسیون هستند، اما قطعی برق مشکلاتی را برای ما در این مناطق به وجود آورده است.

مشکلات زنجیره واکسیناسیون با قطعی برق در خراسان شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، دکتر احمد هاشمی، رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، 8خرداد ماه، در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه قطعی برق مشکلاتی را برای واکسیناسیون مناطق روستایی ایجاد کرده است، گفت: در حال حاضر ازدحام برای واکسیناسیون کاهش پیدا کرده اما قطعی برق مشکلاتی را برای نگهداری واکسن در مناطق روستایی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون در بیمارستان‌‎های استان 274 نفر بستری هستند که از این تعداد 38 نفر در شب گذشته بستری شدند، اظهار کرد: روند بیماری ثبات  پیدا کرده، اما طبق روال همیشه کاهش بیماری سرعت زیادی ندارد و مرگ ومیر درسنین 60 الی 65 سال بیشتر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: تعداد نمونه‌گیری‌ها کمتر شده و درصد نمونه‌های مثبت‌ها 30 الی 40 درصد است و متوسط استانی واکسینه شدگان 71 ساله، 70درصد است و همچنان در حال واکسینه کردن سنین 70 الی 80 سال هستیم.

میزان استفاده از ماسک در اسفراین 81 درصد است

اسحاق ایلدر آبادی، رییس دانشکده علوم پزشکی اسفراین، نیز در ادامه این جلسه گفت: 95 درصد بستری‌ها و 41 درصد نمونه‌گیری‌ها در اسفراین کاهش پیدا کرده است وهم اکنون 10 الی 12نفر در بیمارستان بستری هستند و استفاده از ماسک دراین شهرستان به 81 درصد رسیده است.

ایلدر آبادی افزود: شش هزار و 800 واکسن دریافت کردیم که 622 دوز واکسن باقی مانده است و بیش از پنج درصد جمعیت اسفراین واکسینه شدند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسفراین در خصوص سالمندان واکسینه شده اسفراین، بیان کرد: 26 درصد سالمندان اسفراین واکسینه شدند که واکسیناسیون برای بیش از 80 درصد سنین بالای 80 سال انجام شده است.

انتهای پیام
captcha