۵۰۰ داوطلب از استان مرکزی در مسابقات قرآن اوقاف ثبت‌نام کردند
کد خبر: 3974484
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
تاکنون؛

۵۰۰ داوطلب از استان مرکزی در مسابقات قرآن اوقاف ثبت‌نام کردند

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از ثبت‌نام ۵۰۰ داوطلب در چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان خبر داد.

حجت‌الاسلام حسن دهقان، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، به آخرین آمار به دست آمده از ثبت‌نام چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان نیز اشاره کرد و افزود: تا امروز، 9 خرداد بیش از 500 نفر در مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند که این رقم نسبت به سال گذشته از رشد بسیار خوبی برخوردار بوده است.

دهقان اظهار کرد: امسال تمام درگاه‌های ثبت‌نام که شرکت‌کنندگان را با مشکل مواجه می‌ساخت بسته شده و ثبت اطلاعات شرکت‌کنندگان تنها از طریق درگاه اصلی انجام می‌شود. ثبت‌نام تا 13 خرداد ادامه دارد و بنا به دستور مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف تمدید نخواهد شد.

وی بیان کرد: داوطلبان شرکت در مسابقات قرآن اوقاف تنها از طریق سایت www.quraniran.ir اقدام کنند. متقاضیان دقت داشته باشند که ثبت‌نام از طریق دیگر سایت‌ها مجاز نبوده و در صورت انجام، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

دهقان با اشاره به اینکه زمان برگزاری مرحله شهرستانی و استانی از اول تیر ماه تا ۳۱ شهریور ماه سال جاری اعلام شده است، بیان کرد: طبق آیین‌نامه مسابقات مرحله شهرستانی در صورت فراهم بودن شرایط به صورت حضوری و در صورت عدم امکان، به صورت غیرحضوری و با استفاده از ظرفیت ویدئو کنفرانس با گروه داوری متمرکز در مرکز استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ۱۰ رشته ثبت‌نامی قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۵ جزء، اذان، دعاخوانی، همسرایی و تفسیر عمومی قرآن، تصریح کرد: بالاترین جامعه آماری ثبت‌نام شدگان به رشته تفسیر و پایین‌ترین آمار به رشته همسرایی و هم‌خوانی اختصاص دارد.

این مقام مسئول در ادامه اجرای طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآن را طرحی موفق برشمرد و اظهار کرد: قریب به 40 نفر از فعالان استان در طرح ساماندهی داران ثبت‌نام کردند که از این تعداد 16 نفر به مرحله دوم راه یافتد.

وی تصریح کرد: پس از اجرای مرحله دوم طرح ساماندهی داوران (شبیه‌سازی داوری) 11 نفر از فعالان و داورن مسابقات قرآن به مرحله سوم که در قالب مصاحبه آنلاین در حال برگزاری است، راه یافتند. روز گذشته، 8 خرداد، 6 نفر از داوران در رشته صحت حفظ حضور داشتند.

دهقان با بیان اینکه مصاحبه داور رشته وقف و ابتدا چهارشنبه، 5 خرداد برگزار شد، اضافه کرد: 10 خرداد، یکی از داوران خانم در رشته صوت و هفته آینده نیز 2 نفر از آقایان در رشته لحن مصاحبه خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهند. زمان مصاحبه داور رشته تجوید نیز متعاقباً اعلام می‌شود.

انتهای پیام
captcha