امام خمینی (ره) ثابت کرد گمشده انسان معنویت است
کد خبر: 3975415
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان:

امام خمینی (ره) ثابت کرد گمشده انسان معنویت است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در ویژه برنامه گرامیداشت سالروز رحلت ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) گفت: امام در دنیایی که خواستار حذف شدن دیانت از صحنه بود، ثابت می‌کند گمشده انسان معنویت است و دین نشاط بخش است.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در ویژه برنامه گرامیداشت سالروز رحلت امام راحل با بیان این که رحلت امام خمینی (ره) حادثه‌ای در تاریخ ایران و جهان است، گفت: خداوند انسان را به گونه‌ای خلق کرده که موجودی مختار است برای این که سیر تکاملی خود را طی کند، از زمانی‌که خوب و بد را می‌شناسد کاملا اختیار با خودش است به همین دلیل هم هر کس سیر تکاملی را طی می‌کند و انسانی شایسته می‌شود این تاریخ سازی‌ها و فضیلت‌ها را شناخته است چون با اختیار خودش مسیر را انتخاب می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان اظهار کرد: حضرت امام (ره) در یک خانواده آرام و دینی به دنیا آمد و تحت تربیت مادر و برادر بزرگتر قرار گرفت. ایشان در حرکتی رو به جلو درس حوزه و فهم فقه را آغاز می‌کند، و باید مسیری را طی کند که بزرگترین خطرها را پیش رو دارد.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه در زندگی امام راحل (ره) سه محور می‌توان تعریف کرد، گفت: اولین محور روحیه الهی امام هست که توانست در خود به وجود آورد. امام خود را در خدمت دین و دیانت گذاشت و علیرغم این که در مسیر درست حرکت می‌کرد در معرض خطرهای فراوان بود، وی باید در شرایط سخت رشد و سیر تکاملی خود را طی کند؛ و در عملیاتی کردن آنچه که میداند مراقبت و مواظبت کند.

وی ادامه داد: امام خمینی بعد از مجهز شدن وارد صحنه‌ای شد که صحنه جنگ و مبارزه با ظلم و طاغوت بود و رهبری نهضتی را بر عهده گرفت که مثال زدنی و بی نظیر شد، وی انقلاب را نه تنها آغاز کرد بلکه رهبری و هدایت کرد و ده سال هم پایش ایستاد و در برابر همه انقلابیون و آزادی خواهان گفتمانی به وجود آورد.

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه امام در دنیایی که خواستار حذف شدن دیانت از صحنه بود، ثابت می‌کند گمشده انسان معنویت است و دین نشاط بخش است؛ گفت: شهدا و رزمندگان و آزادگان در مکتب امام رشد کرده‌اند. امام با توکل با خدا و معامله‌ای که با خدای قادر متعال داشت توانست این جریان عظیم را به گونه‌ای راهبری کند که پای این انقلاب هزاران نفر با افتخار جان خود را تقدیم کنند که شاید نسل‌های بعد این همه اعتقاد راسخ و جانفشانی را باور نکنند. امام نهضتی را به پا و مکتبی ارائه می‌کند که فقط آن‌ها که دیده‌اند می‌دانند برای آن ها که ندیده‌اند نمی‌توان همه آن‌ها را به طور کامل آموخت.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: محور دوم رویه حضرت امام است که متناسب با روحیه ایشان است. امام مجاهدت بسیار در این زمینه کرده و سال‌ها خود را ساخته است.

امام جمعه کرمان گفت: اما محور سوم عملیاتی کردن است و امام، صحنه عمل را آن چنان که در دو محور قبل پیش می‌گیرد به راحتی عملیاتی می‌کند که مجموع این سه محور شخصیت امام می شود. آنها که اهل قلم و سخن هستند در قالب این سه محور سخن بگویند که چگونه شخصیتی با اختیار خود می‌تواند خود را به جایی برساند که این همه جریان سازی مثبت اتفاق بیفتد.

انتهای پیام
captcha