آبرسانی به 244 روستای استان کرمان در سال 1400
کد خبر: 3979718
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۷

آبرسانی به 244 روستای استان کرمان در سال 1400

به همت سپاه ثارالله استان کرمان در سال 1400 به 244 روستای استان آبرسانی انجام می‌گیرد.

به گزارش ایکنا از کرمان همزمان با هفته قوه قضاییه، آبرسانی به 28 روستای استان کرمان انجام شد. سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در جریان افتتاح این پروژه‌ها با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و با تبریک میلاد امام رضا(ع) بیان کرد: استان کرمان جزء چهار استان کشور است که به شدت با مشکل آب شرب مواجه است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: 747 روستای استان کرمان آب شرب پایدار ندارند. به همین واسطه حرکت‌های جهادی از سال گذشته در استان کرمان شروع شد. و هماهنگی‌های خوبی با مجموعه‌های اجرایی استان، با کار گروه بسیج سازندگی، استاندار کرمان، قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه و خیران سراسر کشور برای کمک به این کار خداپسندانه ایجاد شد.

وی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون آبرسانی به 64 روستای استان انجام شده است؛ گفت: این اقدامات با همکاری آبفا شهرستان‌های مختلف، خیرین، بسیج سازندگی، سپاه و قرارگاه پیشرفت و آبادنی سپاه انجام گرفته است. و در سال 1400 نیز آبرسانی به 244 روستای استان را در برنامه داریم که از این تعداد 138 روستا با هماهنگی آبفا شهرستان و خیرین آبرسانی خواهد شد.

حسین معروفی با بیان اینکه آبرسانی به 106 روستا را سپاه به صورت مستقل در قالب قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در شهرهای عنبرآباد، ریگان و شهداد انجام می‌دهد؛ بیان کرد: امروز به مناسبت هفته قوه قضائیه به 28 روستای استان کرمان در شهرستان‌های بم، عنبرآباد، راور، کوهبنان، فاریاب و شهربابک آب‌رسانی انجام شد و 6 هزار و 500 نفر از مردم این روستاها از نعمت آب  شرب بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه در این 28 پروژه مبلغ هفت‌ونیم میلیارد تومان هزینه شده است؛ گفت: اعتبار این پروژه‌ها توسط خیر، آبفا شهرستان‌ها، قرارگاه پیشرفت و آبادانی و گروه‌های جهادی و مردمی تأمین شده است.

سردار معروفی با اشاره به اینکه با آبرسانی اولویت اول ما در استان است و در این راستا قرارگاه نهضت آبرسانی شهید سپهبد قاسم سلیمانی در استان فعال شده است، گفت: امیدواریم با شتابی که این طرح گرفته و با بودجه‌ای که برای استان کرمان در حوزه آب روستایی در نظر گرفته شده، اقدامات بزرگی در این زمینه انجام شود.

وی ادامه داد: هر اندازه که دولت در این زمینه بودجه بگذارد، سپاه هم به همان میزان بودجه خواهد گذاشت و خیران را هم به کار می‌گیریم تا کار بزرگی انجام دهیم. و اصرار داریم که حوزه آبرسانی روستایی را جهادی انجام دهیم تا زمان و هزینه کمتری صرف شده و کار با دقت بیشتر و مشارکت خود مردم انجام می‌شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: تا پایان سال 1401 باید یک حرکت بزرگ جهادی و انقلابی را برای آبرسانی روستایی در استان انجام دهیم.

لازم به ذکر است افتتاح طرح‌های آبرسانی استان قرار بود همزمان با دهه کرامت انجام شود، اما به دلیل همزمانی آن با انتخابات و جلوگیری از سیاسی قلمداد شدن این اقدام، افتتاح پروژه‌های آبرسانی روستایی همزمان با هفته قوه قضاییه انجام گرفت.

انتهای پیام
captcha