برخورد لازم با مقصران حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران در نقده انجام می‌شود
کد خبر: 3979931
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳

برخورد لازم با مقصران حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران در نقده انجام می‌شود

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: از نخستین ساعات اعلام وقوع حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران، دادگستری کل استان پیگیر دلایل این حادثه بوده و در حال انجام تحقیق است و در صورت پایان یافتن تحقیقات با مقصران این حادثه برخورد می‌شود.

ارسالی/ دادگستری آذربایجان‌غربی با مقصران حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران در نقده برخورد می‌کندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی، رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی، چهارم تیرماه در سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران در نقده، اظهار کرد: از نخستین ساعات اعلام وقوع این حادثه، دادگستری کل استان پیگیر دلایل این حادثه بوده و در حال انجام تحقیق است و در صورت پایان یافتن تحقیقات با مقصران این حادثه برخورد می‌شود.

وی با انتقاد از تعداد بالای پرونده‌های قضایی در استان، افزود: این تعداد پرونده‌ در شأن مردم استان نبوده و برای پیشگیری از افزایش پرونده‌ها باید اقدامات عملی انجام شود که یکی از این اقدامات برگزاری دوره‌های آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی ادامه داد: بیشتر پرونده‌های قضایی تشکیل یافته در این استان اغلب مربوط به خرید و فروش زمین بوده و برای جلوگیری از افزایش این پرونده‌ها نیاز است که اطلاعات مردم در ارتباط با شرایط خرید و فروش اراضی افزایش یابد.

وی بیان کرد: مورد بعدی پروند‌ه‌های قضایی استان، شکایات مرتبط با فضای مجازی بوده که از جمله بیشترین جرایم رخ داده در سطح کشور و استان است.

عتباتی گفت: با توجه به گسترش روزافزون استفاده از فضای مجازی نیاز است سواد رسانه‌ای و شناخت از این فضا در بین خانواده‌ها و نوجوانان افزایش پیدا کند تا از بروز مشکلات عدیده در این فضا جلوگیری شود.

وی با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهید بهشتی و ۲۷ تن از یاران ایشان، اظهار کرد: افراد شاغل در مجموعه سیستم قضایی کشور برای برقراری عدالت در جامعه، راه و روش شهید بهشتی را در پیش گرفته و اجازه ندهند راه و هدف ایشان به فراموشی سپرده شود.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی مبارزه با مفاسد اقتصادی، اجتماعی، اراذل و اوباش، حفاظت از بیت‌المال و حقوق عامه، توسعه خدمات قضایی در بستر الکترونیکی را  از جمله اهم برنامه‌های دادگستری کل استان برشمرد.

انتهای پیام
captcha