رنگ‌بندی جدید کرونایی استان مرکزی
کد خبر: 3980200
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶

رنگ‌بندی جدید کرونایی استان مرکزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شمار شهرستان‌های نارنجی کرونایی استان مرکزی براساس آخرین وضعیت اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ۶ شهرستان افزایش یافت.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، محمد جمالیان، رئیس این دانشگاه در اراک اظهار کرد: بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده در پنجم تیرماه سال جاری شهرستان‌های اراک، ساوه، شازند، خمین، تفرش و دلیجان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

وی ادامه داد: اکنون شهرستان‌های زرندیه، کمیجان، خنداب، محلات، فراهان و تفرش نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند. بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در رنگ‌بندی هفته گذشته، شهرستان اراک، ساوه، دلیجان و خنداب در وضعیت نارنجی و بقیه شهرستان‌های استان در وضعیت زرد قرار داشت.

جمالیان بیان کرد: با توجه به اینکه استان مرکزی در شاهراه مواصلاتی قرار دارد، شاهد حجم بالای سفرها و همچنین عادی‌انگاری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم هستیم که با کوچک‌ترین سهل‌انگاری وضعیت استان به وضعیت قرمز تبدیل می‌شود.

وی تصریح کرد: برگزاری دورهمی‌های انتخاباتی در اماکن سربسته و همچنین ازدحام شهروندان در خیابان و مراکز خرید زنگ خطری است که آثار آن در روزهای آینده مشخص می‌شود.

انتهای پیام
captcha