بازگشت ده‌ها میلیارد ریال وجوه به خزانه طی سال گذشته
کد خبر: 3980426
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳
بازرس کل استان کرمان خبر داد:

بازگشت ده‌ها میلیارد ریال وجوه به خزانه طی سال گذشته

رئیس سازمان بازرسی استان کرمان گفت: طی سال گذشته بر مبنای اقدامات حفاظتی و نظارتی قانونی این سازمان، ده‌ها میلیارد ریال وجه به حساب خزانه برگشت شده است.

به گزارش ایکنا از کرمان، احمد آبیار، رئیس سازمان بازرسی استان کرمان امروز یک شنبه 6 تیرماه ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و سالروز شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران ایشان، افزود: طی سال گذشته در مجموع 260 مورد بازرسی در سطح استان کرمان انجام شده که بر این اساس 294 متخلف اداری، 37 متخلف انضباطی و 140 متهم به اتهام جرایم کیفری به مراجع ذیصلاح معرفی شده‌اند.

وی به ارائه 80 گزارش هشداری و 278 گزارش اثر بخش طی سال گذشته نیز اشاره کرد و ادامه داد: مبالغ مناقصه‌ها و مزایده‌های لغو یا ابطال شده در سال گذشته نیز 467 میلیارد و 244 میلیون و 188 هزار و 100 ریال بوده است.

بازرس کل استان کرمان با بیان اینکه مبارزه با زمین‌خواری یکی از وظایف سازمان بازرسی است؛ گفت: در این راستا در استان کرمان پرونده‌های متعددی تشکیل شده است که در نهایت بر مبنای اقدامات و پیگیری سازمان بازرسی کل استان کرمان طی سال گذشته 569 هزار و 249 متر مربع اراضی شهری و 187.5 هکتار اراضی زراعی، مرتع و جنگل اعاده شده است.

آبیار با اشاره به این مطلب که در سال گذشته اقدامات بی‌نظیری برای مبارزه با این پدیده در استان کرمان انجام شده است، تأکید کرد: با کارکنان اداراتی که با تبانی در موضوع زمین‌خواری دخالت داشته باشند نیز به صورت جدی برخورد می‌شود.

مدیرکل بازرسی استان کرمان ضمن بیان این مطلب که اهتمام و تلاش همه مسئولان دستگاه‌های سه‌گانه در استان کرمان بر این است که استان کرمان از نظر سلامت اداری ارتقا یابد، افزود: در رابطه با کاهش فساد اداری در استان کرمان، پیگیری‌ها به صورت جدی در حال انجام است و تاکنون نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

آبیار ادامه داد: اقدامات استان کرمان در برخورد با مفاسد اداری و مالی خوب بوده و دستگاه قضایی استان کرمان نیز در این زمینه خوب عمل کرده است.

بازرس کل استان کرمان در ادامه ارتقای فرهنگ نظارتی مردم را یک ضرورت برشمرد و گفت: اگر مردم در صحنه حضور یابند و موارد فساد اداری و مالی را اطلاع‌رسانی کنند، شاهد نتایج بهتری در مبارزه با مفاسد خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha