تحول در قوه قضاییه محرک سایر بخش‌های کشور است
کد خبر: 3980432
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷
استاندار کرمان:

تحول در قوه قضاییه محرک سایر بخش‌های کشور است

استاندار کرمان انتخاب رییس قوه قضاییه به‌عنوان رئیس قوه مجریه را امیدبخش تحولات دانست و گفت: تحولات بسیار خوبی در قوه قضاییه رخ داده که امیدواریم سرعت بگیرند و اگر این موارد شکل بگیرد، محرکی برای سایر بخش‌های کشور خواهد بود.

استاندار کرمان با اشاره به این مطلب که هویت باثبات و شاکله دستگاه قضایی ستون فقرات برای هر نظام سیاسی و اجتماعی به شمار می رود، گفت: اندیشه‌های شهید بهشتی همچنان پس از 40 سال، در راهبردهای جمهوری اسلامی راهگشا است.

به گزارش ایکنا، علی زینی‌وند، استاندار کرمان، در دیدار با اعضای شورای قضایی استان کرمان به مناسبت هفته قوه قضاییه، ضمن تقدیر از تعامل، هم‌افزایی و همدلی دستگاه قضایی، بیان کرد: دستگاه قضایی استان کرمان در حوزه‌های انتخابات، رفع موانع تولید، تنظیم بازار و جاهایی که ما به لحاظ محدودیت‌های مقرراتی با بن‌بست مواجه می‌شویم، همواره پشتیبان و حامی دستگاه اجرایی بوده است.

استاندار کرمان با اشاره به توسعه استفاده از سامانه‌های الکترونیک در قوه قضاییه عنوان کرد: با تحقق دادرسی‌های الکترونیک در فضای شیوع بیماری کرونا، فضای روانی و حیثیتی بسیار خوبی در استان کرمان ایجاد شده و کرامت متهمان و محکومان به خوبی حفظ می‌شود.

وی تصریح کرد: تحولات بسیار خوبی در قوه قضاییه رخ داده که امیدواریم سرعت بگیرند و اگر این موارد شکل گیرد، محرکی برای سایر بخش‌های کشور خواهد بود.

زینی‌وند در بخش دیگری از سخنان خود ضمن بیان این مطلب که انتخابات اخیر را به فال نیک می‌گیریم و  باید توجه داشت که این انتخابات در شرایط بسیار دشواری برگزار شد، عنوان کرد: در انتخابات اخیر مجموعه‌ای از شرایط دست به دست هم داده و وضعیت دشواری ایجاد شده بود، اما با هوشمندی ملت ایران و با سخنرانی تأثیرگذار پایانی رهبر معظم انقلاب اسلامی، انتخاباتی آبرومند در شرایط کنونی برگزار و رئیس جمهور با رأی قابل قبولی انتخاب شد. امیدواریم در فضای جدید شاهد تحولاتی باشیم، زیرا تحقق این تحولات از ضروریات جامعه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به این مطلب که هویت باثبات دستگاه قضایی موجب آرامش افراد و کسانی می‌شود که مورد ظلم قرار می‌گیرند، تأکید کرد: قوه قضاییه و مجلس دو رکن هستند که می‌توانند در حوزه قانون‌گذاری با جدیت ورود کرده و اثرگذار باشند.

استاندار کرمان با بیان اینکه حجمی از قوانین متورم و ناکارآمد مردم را با مشکل مواجه کرده است، تأکید کرد: با انتخاب رییس قوه قضاییه به‌عنوان رئیس قوه مجریه امید می‌رود که با ایجاد اتاق‌های فکر در مسیر تغییر و تحول در فرایندهای موجود، تحولاتی را ایجاد کنند.

وی با اشاره به این مطلب که عدم شفافیت در قوانین، امضای طلایی، کارمند محوری و .... از مشکلات جامعه به شمار می‌رود، عنوان کرد: اگر قوانین و رویکردهای مدیریتی متحول نشود، هیچ دولتی قادر به تغییر در معادلات پیچیده امروز و مبارزه با فساد نخواهد بود.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان نیز در این دیدار ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و سالروز شهادت شهید بهشتی و یاران ایشان، افزود: دادگستری جمهوری اسلامی و سازمان‌های تابعه از پرکارترین نهادها و ادارات مستقر در نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می‌روند.

محمدباقر اسلامی ادامه داد: در دوره شیوع بیماری کرونا، با وجود توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی و اجرای مفاد مربوطه، ستاد و شعبات دادگستری حتی یک روز تعطیل نبوده است.

رییس ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به این مطلب که در طول سال گذشته ورودی پرونده‌ها به دادگستری کاهش داشته است، گفت: استان کرمان در سال گذشته در خروجی پرونده‌ها افزایش بسیار خوبی داشته است تا گام‌های بلندتری در مسیر خدمات رسانی قضایی به مردم برداشته شود.

اسلامی، اقدامات انجام شده در دادگستری استان کرمان را حول محور سند تحول قضایی دانست و عنوان کرد: حفظ کرامت انسانی مراجعان و همکاران، توسعه رضایت‌مندی از خدمات قضایی و کاهش اطاله دادرسی از مفاد اصلی سند تحول قضایی بوده است.

معاون قضایی دادگستری کل استان کرمان، تحقق 70 درصدی رضایت‌مندی مردم و مراجعان از خدمات قضایی استان کرمان را مورد اشاره قرار داد و گفت: میزان رضایت‌‌مندی مردم و مراجعان به دادگستری با بهره‌گیری از سامانه‌های الکترونیک مورد سنجش قرار می‌گیرد و جلب 70 درصدی رضایت‌مندی در دادگستری که به‌عنوان دستگاهی برخوردی و حاکمیتی به شمار می‌رود، جای امیدواری دارد.

اسلامی تصریح کرد: بخشی از مشکلات موجود در جامعه ناشی از آن است که برخی از قوانین موجود با واقعیت‌های جامعه متناسب نیست و لازم است که مجلس شورای اسلامی و سایر دست اندرکاران مربوطه نسبت به اصلاح این موارد اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha