اختصاص بیمه بازنشستگی ۱۰ ساله برای مددجویان آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3981191
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶

اختصاص بیمه بازنشستگی ۱۰ ساله برای مددجویان آذربایجان‌غربی

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان‌غربی، گفت: ۵۸۴ نفر از مددجویان کمیته امداد آذربایجان‌غربی با دریافت یک سوم حداقل حقوق تامین اجتماعی خود بازنشسته شده‌اند.

ارسالی امروز ا اختصاص بیمه بازنشستگی 10 ساله برای 584 مددجو در آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، مهدی سهیلی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان‌غربی، در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: 584 نفر از مددجویان کمیته امداد آذربایجان‌غربی با دریافت یک سوم حداقل حقوق تامین اجتماعی خود بازنشسته شده‌اند و این افراد در صورت عائله‌مندی می‌توانند به‌جز کمک‌معیشت دریافتی به‌صورت موردی نیز از خدمات این نهاد بهره‌مند شوند.

وی افزود: در سه‌ماهه نخست امسال، بالغ‌ بر 10 میلیارد و 900 میلیون ریال حق بیمه حدود هزار و 615 زن سرپرست خانوار توسط کمیته امداد آذربایجان‌غربی به‌ حساب بیمه تأمین اجتماعی استان واریز شد تا گامی در جهت آرامش و رفاه این قشر از جامعه برداشته شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان‌غربی، تصریح کرد: با توجه به اینکه مستمری دریافتی بازنشستگان خیلی بیشتر از پرداختی امداد است، این خدمت مهم نقش اساسی در توانمندسازی به‌ویژه زنان سرپرست خانوار داشته و وابستگی آن‌ها به کمک‌های حمایتی را کامل از بین برده و درآمد ماندگار و دائمی برایشان ایجاد کرده است و قدم مهمی در راستای ارتقای عزت نفس و سلامت روانی و آرامش معیشتی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت کمیته امداد در 3 ماه اخیر، ادامه داد: در 3 ماهه امسال، 701 نفر از مددجویان آذربایجان‌غربی از خدمات متعدد درمانی بهره‌مند شدند و کمیته امداد استان برای ارائه خدمات درمانی به این تعداد مددجو، بیش از 242 میلیون تومان هزینه کرده است.

سهیلی اظهار کرد: تامین فرانشیز خدمات درمانی در بخش سرپایی و بستری، مساعدت به خرید برخی تجهیزات پزشکی، پرداخت کمک هزینه نگهداری برای بیماران زمین‌گیر و اجرای طرح‌های بهداشتی با معاونت بهداشتی علوم پزشکی از اهم خدمات درمانی ارائه شده به مددجویان استان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات کمیته امداد برای مقابله با بیماری کرونا، افزود: نظارت بر اجرای پروتکل‌های ارائه شده از سوی ستادهای ملی و استانی کرونا برابر لیست‌های موجود به‌ویژه دو نوبت غربالگری پرسنل دفتر استان با کیت‌های تشخیص سریع کووید19 از اهم اقدامات شاخص این نهاد در راستای مقابله با بیماری کرونا است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان‌غربی گفت: هم‌‌اکنون 550 کودک شیرخوار خدمات مقابله با سوء تغذیه دریافت می‌کنند و همچنین یک‌هزار و 509 نفر از مادران شیرده تحت حمایت استان در 3 ماهه امسال بیش از یک میلیارد و 509 میلیون ریال خدمات بهداشتی و درمانی دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: توسعه خدمات بیمه مکمل به برخی خانواده‌های تبصره 14 و خانواده‌های زندانیان، تعامل با بیمارستان‌ها در جهت تامین و تخفیف بخشی از هزینه‌های فرانشیز مددجویان، اجرای طرح‌های بهداشتی از جمله غربالگری دیابت و فشارخون، غربالگری بیماری‌های قلبی و عروقی و غربالگری کم خونی از اهم اهداف و برنامه‌های اداره بهداشت و درمان کمیته امداد استان تا پایان سال جاری است.

انتهای پیام
captcha