جشنواره «شراره در شمعدانی‌ها»؛ ترجمان هنری «امر به معروف و نهی از منکر»
کد خبر: 3981288
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۴

جشنواره «شراره در شمعدانی‌ها»؛ ترجمان هنری «امر به معروف و نهی از منکر»

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: دو فریضه بسیار مهم اما فراموش شده «امر به معروف و نهی از منکر» در جامعه وجود دارد و اقدام هنرمندان در جشنواره ملی فیلم کوتاه «شراره در شمعدانی‌ها» ترجمان هنری این فریضه الهی است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی، شامگاه چهارشنبه، 9 تیر در آیین اختامیه اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه «شراره در شمعدانی‌ها» که در فرهنگسرای آینه اراک برگزار شد، بیان کرد: جرم، جنایت، خشونت  ناهنجاری محصول علل و عوامل متعددی است و تنها یک عامل در وقوع جرم و جنایت و همینطور خشونت تأثیرگذار نیست.

وی با اشاره به اینکه مشکلات روحی و روانی، فرهنگی و اجتماعی، محیطی و ... زمینه ایجاد جرم را فراهم می‌کند، اظهار کرد: عوامل متعددی دست به دست هم می‌دهند تا فردی به عنوان بزهکار و فرد مقابل در قامت بزه دیده تعریف شود. در این شرایط برای کاهش آسیب در همه زمینه‌ها باید از تمام ظرفیت و امکانات بهره گرفت و از گسترش پیامد منفی جلوگیری کرد.

موسوی ادامه داد: دو فریضه بسیار مهم اما فراموش شده «امر به معروف و نهی از منکر» در جامعه وجود دارد و اقدام هنرمندان در جشنواره ملی فیلم کوتاه «شراره در شمعدانی‌ها» ترجمان هنری این فریضه الهی است. هنرمندان با بهره‌گرفتن از تکنیک‌های هنری دنبال این هستند که روح احساسی جامعه را برانگیخته، فعال و حساس کرده و با گفتن کلمه «نه» به اقدام مجرمانه خود را از هرگونه آسیب نجات دهد.

این مقام مسئول جوانان و نوجوانان را از منفعل بودن و خود را به خواب زدن برحذر داشت و اظهار کرد: همه ظرفیت اجتماعی و هنری باید برای جلوگیری از پیامدهای بسیار منفی وخسارت بار آسیب اجتماعی پای کار باشد. دیدگاه هنرمندان باید عمل به دو فریضه فراموش شده باشد.

موسوی از حضور تمام شرکت‌کنندگان در جشنواره تقدیر کرد و افزود: هنرمندان نیروهای جدیدی هستند که ما را در اجرای اصل 156 قانون اساسی همراهی می‌کند. هنرمندان دارای توان اقدام تأثیرگذار اجتماعی هستند که می‌توانند در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر باشند.

وی اضافه کرد: اختتامیه جشنواره ملی فیلم کوتاه باید نقطه آغازی برای حضور هنرمندان در عرصه رفع مشکلات و آسیب‌ها باشد، هنرمندان نسبت به معضلات جامعه، جرم و جنایت بی‌تفاوت نباشند و با نگاه تیزبینانه خود راهی برای رفع مشکلات جست‌و‌جو کنند. با ابزار هنر می‌توان به مقابله با افرادی که قصد دارند سلامت جامعه را به خطر بیندازند خواهیم رفت.

انتهای پیام
captcha