لزوم همکاری مردم و مسئولان برای جلوگیری از آغاز پیک پنجم کرونا
کد خبر: 3981303
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳

لزوم همکاری مردم و مسئولان برای جلوگیری از آغاز پیک پنجم کرونا

فرماندار ارومیه گفت: در روزهای اخیر شاهد افزایش آمار مبتلایان به کرونا در ارومیه هستیم که هشداری برای رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و مسئولان است.

ارسالی امروز| لزوم همکاری مردم و مسئولان برای جلوگیری از آغاز پیک پنجم کرونابه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، رسول مقابلی، فرماندار ارومیه، ۹ تیرماه، در جلسه ستاد مبارزه با کرونای شهرستان، اظهار کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در آذربایجان‌غربی جایگاه مناسبی ندارد و در روزهای اخیر شاهد افزایش آمار مبتلایان به کرونا در ارومیه هستیم که هشداری برای رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و مسئولان است.

وی افزود: توجه به عوامل پیشگیرانه و تشدید نظارت‌ها ضروری بوده و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اماکن عمومی، جلسات و فضاهای سربسته ضرورت دارد و نظارت بر تجمعات و مراکز خرید به ویژه رستوران‌ها، تالارها و ... افزایش خواهد یافت.

مقابلی بیان کرد: برای زمان بازگشایی مدارس و مراکز آموزش عالی باید آمادگی افزایش یابد و تشدید نظارت‌ها برای برگزاری آزمون سراسری کنکور در هفته جاری باید جدی گرفته شود.

وی ادامه داد: نظارت دستگاه‌های متولی بر تفرجگاه‌ها، پارک‌ها، سواحل رودخانه‌ها و ... ضروری بوده و جهت پیشگیری از افزایش بستری‌ها و انتقال این ویروس توسط مسافران تابستانی، اقدامات پیشگیرانه و لازم انجام شود.

فرماندار ارومیه، تصریح کرد: همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌ها و مردم تنها راه مقابله با کرونا بوده و در کنار اطلاع رسانی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت مستمر توسط دستگاه‌های مختلف و به‌خصوص رسانه‌ها، آموزش‌های لازم نیز با استفاده از روش‌های تبلیغاتی مبتکرانه به مردم داده شود. 

وی گفت: برای اینکه وضعیت شهرستان ارومیه مدیریت شده و محدودیت‌ها دوباره تکرار نشود، در کنار تشدید نظارت دستگاه‌های متولی، مردم نیز باید همکاری کنند.

انتهای پیام
captcha