۱۰ شهرستان آذربایجان غربی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند
کد خبر: 3981539
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶

۱۰ شهرستان آذربایجان غربی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: طبق آخرین آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت از میان ۱۷ شهرستان استان ۷ شهرستان در وضعیت زرد کرونایی و ۱۰ شهرستان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفتند.

ارسالی امروز| 10 شهرستان آذربایجان غربی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارندبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، علی مصطفوی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی، امروز، 12 تیرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طبق آخرین آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت از میان ۱۷ شهرستان استان 7 شهرستان در وضعیت زرد کرونایی و 10 شهر در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

وی افزود: از جمله شهرهای وضعیت زرد کرونایی استان می‌توان به مهاباد، نقده، تکاب، شوط، پلدشت، چایپاره و سردشت اشاره کرد و در این استان هیچ شهری به رنگ قرمز نیست ولی شرایط کنونی حساس و شکننده است که باید موارد بهداشتی برای کنترل بیماری رعایت شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی بیان کرد: شهرهای ارومیه، خوی، پیرانشهر، چالدران، سلماس، شاهین دژ، میاندوآب، اشنویه، ماکو و بوکان نارنجی نیز از جمله شهرستان‌های هستند که در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند. با توجه به وضعیت کرونایی شهرستان‌های استان اجرای برخی محدودیت‌های کرونایی از جمله دورکاری، منع ترددهای شبانه و تعطیلی برخی اصناف الزامی بوده و مسافرت به مناطق قرمز و نارنجی ممنوع است و با افراد خاطی مقابله خواهد شد.

مصطفوی تصریح کرد: از تلاش کادر درمان و پرستاری، همراهی اصناف و دیگر دست اندرکاران مقابله با کرونا قدر دانی کرده و بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و پرهیز از تجمعات به‌ویژه دورهمی‌ها تأکید می‌شود.

وی بیان کرد: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های مرتبط نیز نسبت به اجرای محدودیت‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا متناسب با وضعیت شهرها توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام
captcha