آزادی ۴۶۰ نفر زندانی کرمانی با عفو رهبری
کد خبر: 3982233
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
در یک سال گذشته انجام شد؛

آزادی ۴۶۰ نفر زندانی کرمانی با عفو رهبری

معاون قضایی دادگستری کل استان کرمان کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها را از محورهای اصلی سند تحول قضایی دانست و گفت: طی سال گذشته ۴۶۰ نفر در ۴ مناسبت مشمول عفو رهبری قرار گرفتند.

به گزارش ایکنا از کرمان، رضا طالبی‌زاده معاون قضایی دادگستری کل استان کرمان کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها را از محورهای اصلی سند تحول قضایی برشمرد و تاکید کرد: طی سال گذشته با اقدامات کمیسیون عفو استان و مرکز و براساس پیشنهاد ریاست قوه قضاییه ۴۶۰ نفر در ۴ مناسبت مشمول عفو رهبری قرار گرفتند.

معاون قضایی دادگستری کل استان کرمان ادامه داد: در سه ماهه نخست امسال نیز ۳۰۷ نفر از محکومان مزایای عفو رهبری بهره‌مند شده‌اند و بسیاری از آن‌ها آزادی خود را به دست آورده‌اند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۳۵۳ نفر با مساعدت خیران و مشارکت مجموعه‌های مختلف از طریق ستاد دیه آزاد شده‌اند، گفت: در سه ماهه نخست امسال نیز ۴۵ مددجوی جرایم غیرعمد و مالی توسط ستاد دیه استان کرمان آزاد شده‌اند.

طالبی‌زاده یادآور شد: در سال گذشته بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان کمک‌های بلاعوض و تسهیلات بانکی برای آزادی زندانیان مورد استفاده قرار گرفته است و با اجرای  سه مرحله از نهضت آزاد سازی محکومان مالی و غیرعمد، ۱۴۰ مددجو آزاد شدند.

وی به صدور سه هزار و ۷۱۵ حکم جایگزین حبس نیز اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته دو هزار و ۲۰۴ قرار تعلیق تعقیب،  ۲۱۵ تعلیق صدور حکم و سایر تصمیمات برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها انجام شده است.

طالبی‌زاده یادآور شد: طی سال گذشته همچنین ۸۱ نفر از زندانیان تبعه افغانستان به منظور ادامه تحمل محکومیت خود با هماهنگی بین وزارت دادگستری و سفارت افغانستان از زندان‌های استان کرمان به زندان‌های افغانستان منتقل شده‌اند.

معاون قضایی دادگستری کل استان کرمان انجام یک هزار و ۳۵۱ مورد تقسیط و تعدیل بدهکاری  محکومان مالی را اقدام دیگری در راستای اجرای سیاست‌های کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها برشمرد و گفت: با شیوع بیماری کرونا، ۷ لایه قرنطینه‌ای در زندان‌های استان کرمان ایجاد شده است تا از ورود این بیماری به زندان‌ها جلوگیری شود.

 

 

انتهای پیام
captcha