۳ کارکرد مهم برگزاری جشنواره‌های قرآنی
کد خبر: 3982450
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۴

۳ کارکرد مهم برگزاری جشنواره‌های قرآنی

استاندار یزد با اشاره به اینکه در فضای جامعه امروز بسیار نیازمند برگزاری برنامه‌ها و مسابقاتی هستیم که ما را به فطرت خود نزدیک‌تر و با شعائر دینی آشناتر می‌کند، به سه کارکرد مهم جشنواره‌های قرآنی پرداخت.

3 کارکرد مهم برگزاری جشنواره‌های قرآنیبه گزارش ایکنا از یزد، محمدعلی طالبی، استاندار یزد، شب گذشته، 15 تیرماه در آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «صافات» شهرستان تفت اظهار کرد: در فضای فرهنگی و اجتماعی امروز بسیار نیازمند برگزاری چنین برنامه‌ها و مسابقاتی هستیم که ما را به فطرت خود نزدیک‌تر و با شعائر دینی آشناتر می‌کند. 

وی با اشاره به کارکردهای برگزاری مسابقات قرآنی گفت: یکی از این کارکردها شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی است که در درون شهرها و روستاها وجود دارد لذا در پرتو آشنایی و اهمیت خانواده‌های اقصی نقاط استان نسبت به قرآن و تعلیم آن به فرزندان خویش می‌تواند ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در شهرها و روستاهای استان را شناسایی و آن را به جامعه معرفی کند.

استاندار یزد دیگر کارکرد برگزاری مسابقات و جشنواره‌های قرآنی را عمومی کردن فرهنگ قرآنی دانست و اظهار کرد: در شرایطی که دشمنان با استفاده از ابزارهای گوناگون جهت تحت تأثیر قرار دادن فرهنگ ما و دور کردن آن از مدار واقعیت اسلام و فرهنگ دینی تلاش کرده و جوانان و نوجوانان ما را به خود سرگرم کرده است، عمومی کردن فرهنگ قرآن و توجه به آموزه‌های قرآنی می‌تواند ما را در مسیر اعتلای فرهنگی و اجتماعی کشور یاری کند.

طالبی با اشاره به لزوم توجه بیش از پیش به ترویج سیره عملی قرآن در جامعه تصریح کرد: امروز بسیار نیازمند استفاده تعالیم قرآن در اخلاق، رفتار، کارها و امورات زندگی و نیز در بخش اداری و ساماندهی کشور هستیم. 

وی بهبود شرایط زندگی و مناسبات اجتماعی را از موهبات استفاده از تعالیم قرآنی در رفتار و زندگی دانست و بیان کرد: در صورت توجه و استفاده بیش از پیش تعالیم قرآنی، برگزاری مسابقات و برنامه‌های قرآنی، عمومیت یافتن فرهنگ قرآنی و تنظیم رفتارهای خود بر اساس آموزه‌های دینی و قرآنی می‌توان قطعاً جامعه بهتری را انتظار داشت.

انتهای پیام
captcha