300 مبتلا به کرونا دلتا در استان مرکزی شناسایی شدند
کد خبر: 3982903
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳
در 2 هفته گذشته؛

300 مبتلا به کرونا دلتا در استان مرکزی شناسایی شدند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: شناسایی بیش از ۳۰۰ مورد کرونا ویروس با دلتا در طی دو هفته اخیر در سطح استان، نشان از گردش و سرعت سرایت‌پذیری بالای آن دارد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، یاسر قربانی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان از سرایت‌پذیری بسیار بالای ویروس جهش یافته جدید کرونا(دلتا) خبرداد و گفت: نوع دلتا یا همان ویروس جهش یافته هندی به تدریج الگوی غالب استان خواهد شد.

قربانی بیان کرد: متأسفانه مطابق بررسی و آزمایشات صورت گرفته، شاهد سرایت‌پذیری و گردش بالای ویروس کرونا جهش یافته جدید در سطح استان هستیم به طوری‌که بیش از ۴۵ درصد از نمونه های‌مثبت از نوع دلتا شناسایی شده‌اند.

وی گفت: شناسایی بیش از ۳۰۰ مورد کرونا ویروس با دلتا در طی دو هفته اخیر در سطح استان، نشان از گردش و سرعت سرایت‌پذیری بالای آن دارد که این امر اهمیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را بیش از پیش نشان می‌دهد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه کرونای دلتا ذاتاً توانایی سرایت‌پذیری بیشتری نسبت به ویروس اولیه دارد، بیان کرد: طبق گفته متخصصین تقریباً هر فردی که دچار ویروس دلتا حداقل در مواجهه اولیه می‌تواند بین ۸ تا ۱۲ نفر را گرفتار کند، پس قدرت سرایت‌پذیری ویروس بالاتر است.

وی افزود: با توجه به افزایش موارد بستری در استان و با توجه به اینکه ظرفیت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان درحال تکمیل شدن است، ازاین رو باید نسبت به رعایت نکات بهداشتی دقت زیادی صورت گیرد.

قربانی در پایان با اشاره به اینکه در پیک چهارم فشار بسیاری بر کادر بهداشت و درمان تحمیل شده و دیگر تاب و توانی برای آنان باقی‌نمانده، از مردم خواست که با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی با آنها همکاری کنند تا با کمترین تلفات از پیک پنجم نیز گذر کنیم.

انتهای پیام
captcha