میزگرد تخصصی «بایسته‌های حجاب بومی» در هرمزگان برگزار می‌شود
کد خبر: 3983074
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴

میزگرد تخصصی «بایسته‌های حجاب بومی» در هرمزگان برگزار می‌شود

معاون فرهنگی - تبلیغی حوزه علمیه خواهران هرمزگان از برگزاری میزگرد تخصصی «بایسته‌های حجاب بومی» در استان هم‌زمان با هفته عفاف و حجاب خبر داد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی حوزه‌های علمیه استان،  راضیه‌سلطان عباسی ندوشن، معاون فرهنگی - تبلیغی حوزه علمیه خواهران هرمزگان، صبح امروز، 19 تیرماه، با اشاره به برنامه‌های هفته حجاب و عفاف این نهاد، اظهار کرد: مطابق با منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) حجاب مایه تشخص و آزادی زن است. عفاف و حجاب مختص یک روز و یک هفته نیست و نهادینه شدن این امر مستلزم توجه جدی و همیشگی به این ارزش دینی و اجتماعی است.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌ها برای هفته حجاب و عفاف از ماه‌ها قبل انجام شده و فعالیت‌ها در پنج محور انجام می‌شود. طبق برنامه‌ریزی‌ها، هماهنگی‌ها و جلسات متعدد در سال گذشته، قرارگاه عفاف و حجاب استان در مدرسه علمیه الزهرا(س) بندرعباس تشکیل شد که این مدرسه ظرفیت بسیار مناسبی برای ورود به عرصه‌های مختلف حجاب و عفاف را دارد.

معاون فرهنگی - تبلیغی حوزه علمیه خواهران هرمزگان تصریح کرد: قرارگاه مبلغه‌های بومی حجاب و عفاف و همچنین مبلغان متخصصی که دوره‌های متعدد فرهنگ‌سازی پاک‌دامنی در قرآن و بایسته‌های پوشش طلبگی را گذرانده بودند در این زمینه شناسایی شده و زمینه‌ها برای حضور و فعالیت آنان در محلات به ویژه در این ایام فراهم شده است.

عباسی عنوان کرد: برگزاری میزگرد تخصصی با عنوان «بایسته‌های حجاب بومی» در سطح استان، میزگرد تخصصی «بایسته‌های پوشش طلبگی» به صورت کشوری و وبینار بین‌المللی «تأثیر عفاف در سلامت روان» با حضور دو نفر از اندیشمندان غربی از انگلستان و آمریکا از برنامه‌های حائز اهمیت این هفته است.

وی ادامه داد: برنامه‌هایی از قبیل مسابقات کتاب‌خوانی، تئاتر رادیویی و تبلیغات محیطی گسترده با انتشار طرح پوسترهای سازمان تبلیغات اسلامی استان از دیگر برنامه‌های این هفته است. انیمیشن‌ها و تیزرهای تبلیغاتی مرتبط با این هفته نیز طی هماهنگی‌های صورت گرفته از صدا و سیمای مرکز خلیج‌فارس پخش و در این زمینه اعزام مبلغ به سرتاسر استان در طول سال انجام می‌شود.

معاون فرهنگی - تبلیغی حوزه علمیه خواهران هرمزگان با بیان اینکه اگر سبک زندگی عفیفانه در خانواده‌ها شکل گیرد، ۸۰ درصد آسیب‌ها برطرف خواهد شد، یادآور شد: ساخت برنامه‌هایی با حضور خانواده‌های بیش از 3 فرزند موفق در عرصه‌های مختلف و دارای سبک زندگی عفیفانه در بحث رابطه عفاف و حجاب با افزایش جمعیت در صدا و سیما نیز آغاز شده و امید است با همکاری انجمن زن و خانواده که در این راستا برنامه‌های مختلفی در نظر دارند، شاهد جهشی در زمینه رفع مشکلات و آسیب‌های کنونی جامعه باشیم.

انتهای پیام
captcha