راه‌اندازی ۲۴۳ کانون مساجد جدید در کردستان
کد خبر: 3983506
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸

راه‌اندازی ۲۴۳ کانون مساجد جدید در کردستان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کردستان از راه‌اندازی ۲۴۳ کانون مساجد جدید در کردستان خبر داد و گفت: از این تعداد ۶۸ باب سهمیه سال جاری و ۱۷۵ باب سهیمه سال گذشته بوده است.

کامل گلباغی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه در سال 1400 تعداد کانون‌های مساجد بايد به 855 باب برسد.

وی با اشاره به اینکه در این راستا هر ساله سهمیه‌ای برای تأسیس کانون جدید به استان کردستان اختصاص می‌یافت، افزود: سهمیه استان کردستان برای تأسیس کانون فرهنگی ـ هنری مساجد جدید 68 باب بوده است که پیش از پایان سال جدید باید راه‌اندازی شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کردستان از در حال بررسی بودن درخواست تأسیس 25 کانون جدید در ستاد استان خبر داد و بیان کرد: در شرایطی که جمعیت روستاهای استان امکان تشکیل کانون در مناطق روستایی را ندارد، سعی بر این است تا کانون‌های فرهنگی در مناطق شهری دایر شود.

وی با اعلام اینکه از سهیمه سنوات گذشته در برنامه پنجم 175 کانون تاکنون تأسیس نشده است، افزود: براساس آئین‌نامه راه‌اندازی کانون‌های مساجد استان باید این کانون‌ها در مناطق شهری و یا روستاهای بالای یک‌هزار و 500 نفر خانوار تشکیل شود که به دلیل کوهستانی بودن کردستان و تعداد کم جمعیت روستاهای استان امکان صدور مجوز برای تشکیل کانون‌های در روستاهای با جمعیت کم وجود ندارد.

گلباغی ادامه داد: در حال حاضر 612 کانون فرهنگی ـ هنری در مساجد کردستان فعالیت دارند که با راه‌اندازی کانون‌های جدید در سال جاری این تعداد به 855 باب خواهد رسید.

وی اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا، الکترونیکی شدن صدور مجوزها و شرایط تأسیس کانون، کمبود اعتبارات و حمایت‌های قطره چکانی از کانون‌های موجود از جمله مواردی است که در عدم تأسیس کانون‌های جدید در مساجد استان تأثیرگذار بوده است.

گلباغی با اشاره به چگونگی ارائه خدمات به کانون‌های مساجد استان اظهار کرد: کانون‌های مساجد باید باید با فعالیت خود بالای سه هزار امتیاز از سامانه بچه‌های مساجد کسب کنند تا بتوانیم خدمات لازم را به آنها ارائه دهیم.

وی بیشترین تعداد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد را مربوط به شهرستان سنندج و کمترین آن را مربوط به شهرستان‌های سقز و بانه دانست و افزود: در این راستا در تلاشیم تا با تمرکز بر این شهرستان‌ها تعداد کانون‌های مساجد استان را افزایش دهیم.

گلباغی در پایان یادآور شد: متقاضیان زیادی برای تشکیل کانون در استان اقدام کرده‌اند که این متقاضیان باید با ثبت‌نام در سامانه بچه‌های مسجد نسبت به درخواست خود اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha